A tavalyinál több bevétele származott ugyan az rt.-nek a jegyeladásokból, az idei évre tervezett privatizációs és ingatlanhasznosítási bevételek elmaradása miatt azonban arra kényszerült, hogy a jövő évre előirányzott 2,5 milliárd forintos fővárosi hitelt már idén lekérje.
Mintegy 250 fővel csökkent az rt.-nél a dolgozók létszáma az első félévben, ennek ellenére azonban a tervezettnél több pénzt költöttek a bérkiadásokra, ezt jelzi az is, hogy az átlagbér 13,6 százalékkal növekedett.
Nem javult az előző évhez viszonyítva a járművek kihasználtsága (29 százalék) és az úgynevezett keringési sebessége (16,8 kilométer/óra) sem. Az egymillió hasznos kilométerre jutó járatkimaradások száma pedig 19 százalékkal lett magasabb a bázishoz viszonyítva.
Gábor József (MSZP) képviselő és Péterffy Ágoston (SZDSZ) elnök több olyan javaslatot szorgalmazott a városvezetésnél, amellyel javíthatnák a cég működését. Így például azzal, ha a főváros inflációkövető támogatást biztosítana az rt.-nek. A képviselők javasolták azt is, hogy a cég a következő évre ne tervezzen teljesítménycsökkentést. Megfogalmazódott, az is indokolt lenne, hogy az állam támogassa a BKV-t.
(MTI)
Ajánló: