Szőgyényi József, a család ügyvédje személyesen tájékozódott a vizsgálat eddigi eredményeiről a Somogy megyei Rendőr-főkapitányságon. Tapasztalatai szerint messzemenően korrekt, részletes és alapos a rendőrségi vizsgálat. Megítélése szerint ennek alapján pontosan kideríthető, hogy mi és hogyan történt a baleset során. A rendelkezésre álló adatok ismeretében Szőgyényi József egyértelműen állítja: az Audit vezető sofőrt felelősség terheli, ugyanis akár kék lámpával, akár anélkül közlekedik bárki, az élet és vagyonbiztonságot nem veszélyeztetheti.
Szőgyényi József a kártérítési igényt azért az Közlekedési Minisztériumhoz nyújtja be, mert a sofőr a minisztérium alkalmazottja. Az ügyvéd szerint az adatok azt is alátámasztják, hogy a baleset abban a helyzetben elkerülhetetlen volt, függetlenül attól, hogy 130 vagy 160 kilométeres sebességgel haladt a közlekedési minisztert szállító Audi. Hozzátette: arra, hogy pontosan milyen sebességgel közlekedett a gépjármű, az Audi gyárba elküldött fedélzeti komputer vizsgálatát követően kapnak választ.
Az ügyvéd kifejtette: amennyiben beigazolódik, hogy a Trabant vezetője használta az indexet, akkor 100 százalékban kizárható a felelőssége. Ha mégsem, akkor is csak csekély mértékben terhelte felelősség, ugyanis záróvonallal védett útvonalon, előzni tilos táblánál, 60 kilométeres sebességkorlátozásnál, kereszteződésben joggal számíthatott arra, hogy balról senki sem előzheti meg.
Az ügyvéd megítélése szerint egyébként az Audi szirénáját, ha be volt kapcsolva, a Trabantban nem lehetett hallani, a megkezdett kanyarodás miatt pedig a vezető a holttérben kizárt, hogy látta volna a kék jelzést.
Szőgyényi József elmondta továbbá, hogy a baleset másik súlyos sérültje, az ismeretei szerint változatlanul életveszélyes állapotban lévő 20 éves csurgói lány védelmét is ő látja el. A kártérítéssel azonban vele kapcsolatosan, állapotára való tekintettel, még nem foglalkozik.
(MTI)
Korábban:
(2000.11.09.)