A szövetségek felháborítónak tartják, hogy az OMT 2001-re vonatkozó 9,75-12,5 százalékos béremelési ajánlásának ismeretében az Aeroplex Kft. mint munkáltató 7 százalékos ajánlattal állt elő. Az országos ajánláshoz csatlakozva a kormányzat képviselője is hangsúlyozta, hogy annak maximumértékéhez közeli átlagkereset-növelést tart indokoltnak az állami tulajdonú vállalatoknál. Szolidaritását fejezte ki a repülőgép-szerelők sztrájkjával több ágazati, szakmai szakszervezet is.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete elítéli azt az igyekezetet, hogy a repülőgépek műszaki karbantartását külföldön végeztesse el a munkáltató, mert így sérti a magyar munkavállalók alkotmányos jogait. A szakmai szakszervezet a repülőgép-szerelők hosszabb sztrájkja esetén megfontolja a szolidaritás más formáinak alkalmazását is.
A Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége mint konföderáció szolidaritási közleményében rámutat: nem a repülőgép-szerelők, karbantartó munkások tehetnek arról, hogy a Malév veszteséget veszteségre halmoz. A vállalat helyzetéért az a menedzsment felelős, amely most a munkabéreken akarja megspórolni a veszteségeket. Le kell számolni azzal a felfogással, hogy mindennek piaci, világpiaci ára van, csak a munkaerőnek nincs emelkedő értéke.
A Közlekedési Dolgozók Nemzetközi Szakszervezete kedden a nemzeti szakszervezetekhez fordult, hogy tagságuk tagadja meg a Malév-gépek karbantartásainak elvégzését, mert ez sztrájktörést jelent. Ezzel kapcsolatban Kocsi Margit, a Malév szóvivője elmondta: nincs tudomása arról, hogy fennakadás lenne a lengyel, illetve az osztrák légitársaságokkal a sztrájk miatt kialakított együttműködésben.
(MTI)
Korábban:
(2001. február 6.)