Komolyabb eredmény nélkül fejeződött be a repülőgép-szerelők sztrájkja<br/>

Vágólapra másolva!
A Malév hétfőn 12.55-kor indítja első járatát, miután a szakszervezet elfogadta a munkáltató bérajánlatát, és vasárnap este beszüntette a sztrájkot. A teljes forgalmi rend várhatóan keddre áll helyre, ekkor indulnak az első hosszú távú járatok is New Yorkba, illetve Torontóba.
Vágólapra másolva!

Hegedűs Tibor, a sztrájkot hirdető Repülőgép-műszakiak Független Szakszervezetének ügyvivője elismerte, hogy az elfogadott bérajánlat nem több annál, amit a Malév a sztrájk elején ígért. Hegedűs elmondta, hogy azért fogadták el mégis ezt az ajánlatot, mert úgy érezték, hogy a sztrájkkal jelentősen felgyorsítják a Malév csődbe menetelét. Hegedűs szerint a munkabeszüntetéssel felhívták a figyelmet a Malév körüli súlyos problémákra, a megállapodásban pedig garanciákat kaptak az Aeroplex Kft. jövőjére vonatkozóan. Ugyanis - Hegedűs elmondása szerint - a sztrájk előtt kérdéses volt az Aeroplex léte, pedig a cég nyereséges, és bővülni szeretne, de a Malév - mint fő megrendelőjük és tulajdonosuk - nem tisztán üzleti szempontok szerint tárgyalt velük. Hegedűs elmondta, hogy az új megállapodás szerint más - az Aeroplexnek kedvezőbb - elszámolási rendszerben dolgoznak majd a Malévnak, és ígéretet kaptak két új hangár megépítésére. A hangárok építésére már három magyar cég is jelentkezett.

Hegedűs Tibor az [origo]-nak elmondta, hogy a plusz két hangár azért nagyon fontos, mert az utóbbi időben két hangárt is elvettek az Aeroplex dolgozóitól. Ezt a két hangárt a Lufthansa magyarországi leányvállalata kapta meg. Ezzel a céggel másfél éve kötött szerződést a Malév, és bocsátotta rendelkezésükre a korábban az Aeroplex által használt hangárokat. A Lufthansa leányvállalata azokban a hangárokban javítja majd a Lufthansa Boeing 737-es gépeit, és ehhez - a németnél sokkal olcsóbb - magyar munkaerőt alkalmaz majd. Hegedűs elmondta, hogy az Aeroplex 500 fős szerelői csapatából körülbelül 50-60 fő tervezi, hogy átmegy a Lufthansa budapesti leányvállalatához dolgozni. Azt még egyelőre nem tudni, hogy azok a szerelők mennyivel keresnek majd többet, egyelőre csak jelentkezni lehet, a tárgyalások még nem kezdődtek meg a leendő alkalmazottakkal.

Hegedűs elmondta, hogy várhatóan az ÁPV Rt. és a kormány dönteni fog egy nagyobb tőkeinjekcióról, majd tőkeemelést hajtanak végre, végül privatizálják a Malévot. Hegedűs szerint az már biztos, hogy a Malév meg fogja szüntetni a pekingi, a bangkoki és a New York-i járatát.

[origo]