A Happy End Kft. győzelmei: többszázmilliós sikertörténet

Többszázmillió forintos vállalkozási díjat vehet fel a Happy End Kft. ebben a választási ciklusban az általa készített szervezési és kommunikációs feladatok végrehajtásáért. A Fidesz 1994-es és 1998-as kampányában is főszerepet játszó vállalkozás két nagy állami megbízatást nyert el az elmúlt években, így a "kormányzati kommunikatív feladatok külső munkáinak elvégzésére" és a "Magyarország arculatának hiteles, a millenniumhoz méltó megfogalmazására" kiírt közbeszerzési pályázatokat.

Mindkét versenykiírást a Miniszterelnöki Hivatal Országimázs Központja fogalmazta meg, s mindkét esetben több reklámcéget maga mögé utasítva a Happy End pályázatát találták a legjobbnak, először két évvel ezelőtt, legutóbb pedig tegnapelőtt.

A Fidesz kampányait szervező cég 1999 márciusában nyerte el a "kormányzati kommunikatív feladatok külső munkáinak elvégzésére" kiírt pályázatot, amelyen a Happy Enden kívül öt cég indult - köztük nemzetközi reklámügynökségek -, de pályázataikat a Várhegyi Attila kultuszminisztériumi államtitkár vezette bírálóbizottság formai hibákra hivatkozva elutasította. A Happy End az állami ünnepségek megszervezéséért és az ezzel kapcsolatos nyomtatott anyagok elkészítéséért havi hárommillió forintos általányt kap 2002. december 31-éig, ezen kívül minden konkrét megbízás külön szerződés tárgyát képezi. Így például Mádl Ferenc köztársasági elnök tavaly augusztusi beiktatásának megszervezéséért a 120 millió forintos összköltség egy része is a Happy End kasszájába került. Az augusztus 20-ai ünnepségekre fordított 765 millió forint húsz százalékát kapta a Fidesz kampányait intéző kft. vállalkozói díjként. Ugyancsak a Happy End szervezte Sydney-ben az olimpia idején megrendezett, több mint 146 millió forintba kerülő Magyar Millenniumi Kulturális Napokat, és szintén ez a vállalkozás részesült húsz százalékos vállalkozói díjban a 130 milliós költségvetésű október 23-ai ünnepségek szervezésekor. Az évezredforduló megünneplésére az Országimázs Központ 300 millió forintot költött, a rendezvények szervezésében ugyancsak szerepet kapott a Happy End Kft., amelynek kreatív igazgatója Wermer András, a miniszterelnök nem hivatalos kommunikációs főtanácsadója.

A Happy End hétfőn nyerte meg az Országimázs Központ újabb pályázatát, amely "Magyarország arculatának hiteles, a millenniumhoz méltó megfogalmazásáról" szól. Erre a célra a Miniszterelnöki Hivatal főosztálya idén és jövőre 2,1-2,1 milliárd forintot kap a költségvetésből. A Happy End 10,7 százalékos vállalkozói díjért vállalja a megbízatást, amelyhez az általa kidolgozott kampánytervben megvalósított feladatok után jut hozzá. A pályázaton a Hungexpót előzte meg a cég, a McCann-Erikson korábban lépett vissza a megmérettetéstől.

A Happy End a Miniszterelnöki Hivatal pályázatain kívül más forrásból is jutott állami pénzhez. 1999-ben nyerte el a Postabank reklámjainak megtervezésére, elkészítésére és elhelyezésére kiírt pályázatot. A szakmai zsűri a McCann-Erikson, a Bates Staachi and Staachi, A DDB Needham és az Akció Reklámügynökség előtt hirdette győztesnek a Fidesz volt kampányszervezőjét. Ugyancsak a Postabank bízta meg a céget 1998 áprilisában két, egyenként húszperces oktatófilm elkészítésével, a téma rögzítése nélkül. A bank azonnal átutalt ötvenmillió forint előleget - a végösszeg 86 millió forint volt - a választási kampány hajrájában az akkor még Fidesz-kampányszervező vállalkozásnak.

Tavaly bízták meg a Happy Endet a Nemzeti Színház arculatának megtervezésével, Schwajda György kormánybiztos akkor úgy nyilatkozott: nem volt köze a döntésnek a politikához. Már idén kapta meg ugyanezt a feladatot a vállalkozás a filmszemle szervezésekor, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma ugyanis a Happy End részvételéhez is kötötte a rendezvény támogatásának megduplázását.

(Magyar Hirlap)

Korábban:

(2001. február 19.)