A Ganz hivatalosan is ajánlatot tett a fővárosnak villamosvásárlási ügyben<br/>

Vágólapra másolva!
A múlt héten majdnem felbomlott a fővárosi SZDSZ-MSZP koalíció, merthogy a két párt képviselői nem tudtak megegyezni abban, hogy milyen villamosokat vásároljon Budapest. A szocialisták a hannoveri használt villamosok, míg Demszky Gábor a Ganz által gyártott új villamosok vásárlását pártolta.
Vágólapra másolva!

A Ganz Vagon Kft. és a Ganz Transelektro Közlekedési Kft. ötfajta villamos szállítására tett közös ajánlatot a fővárosnak - közölték a társaságok vezetői kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

Az erre vonatkozó írásos ajánlatot a fővárosi önkormányzatnak, a Budapesti Közlekedési Vállalatnak és a Közbeszerzési Tanácsnak már megküldték.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a magyar gyártású villamosok műszaki paramétereikben versenyképesek, árakban jobbak a külföldi versenytársakénál, és a szállítási határidőt teljesíteni tudják.

Az első ajánlat szerint nyolctengelyes, csuklós villamost korszerűsítenének 50 darabos sorozatrendelés esetén nettó 120 millió forint költséggel.

A második ajánlatban nyolctengelyes csuklós villamos gyártása szerepel, alacsony padlós középrésszel, amelynek ára ötven darabos rendelésnél 215 millió forint lenne. Új, alacsony padlós pótkocsit hasonló feltételek esetén 75 millió forintért szállítanának. A negyedik ajánlatban új gyártású, nyolctengelyes csuklós villamos szerepel. Ilyen járművek közlekednek Debrecenben. Ezt a típust 50 darabos sorozatrendelés esetén 298 millió forintért adnák.

Az ötödik ajánlat tárgya új gyártású, 14 tengelyes csuklós villamos, ezt a főváros nagykörúti forgalmának lebonyolítására ajánlják, nettó 598 millió forintért.

Tóth István, a Ganz Transelektro Közlekedési Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy magyar gyártású villamosoknál 25 százaléknál nem lenne több az importanyag.

Kérdésre válaszolva Fodor Tamás, a Ganz Vagon Kft. vezérigazgatója közölte: 5-8 hónapos szállítási határidőt tudnának vállalni, a havi gyártási kapacitás 14-16 darab villamos lehet.

A Ganz Holding 100 százalékos tulajdonában álló Ganz Vagon Kft. 1999. július 12-én alakult vasúti járműgyártásra, 403 millió forint jegyzett tőkével. A Ganz Holding 63 százalékban a menedzsment, a dolgozók, 36 százalékban az EBRD tulajdonában van.

A Ganz Transelektro Közlekedési Kft. 100 százalékban a Transelektro tulajdonában van, a Ganz Ansaldo közlekedési részlegének tavalyi megvásárlása révén jött létre. Baján és Budapesten rendelkezik telephellyel, a társaság erőssége a mérnöki munka.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Ganz Vagon Kft. 2000-ben 2,4 milliárd forint forgalmat bonyolított le és minimális nyereséget ért el. A cég 2001-ben 3,7 milliárd forint forgalmat tervez, ebből 2,8 milliárd forint rendelésállomány már adott.

A Ganz Transelektro Közlekedési Kft. 2001-ben 3,8 milliárd forint árbevétellel számol, 2002-ben 5 milliárd forint forgalmat akarnak lebonyolítani.

(MTI)

Korábban:

(2001.02.26.)