A MAK az előteljesítési jogát fenntartja és a pályafelújítási munkákat előteljesítésként 2001. december 31-re szeretné elvégezni. A szerződés magában foglalja az M7-es autópálya jobb pályájának teljes felújítását Budapest-Balatonaliga (17-90. kilométerszelvény) között, a jobb oldali pálya megépítését Balatonaliga-Zamárdi (90-110. kilométer szelvény) között, a baloldali pálya 3. sávjának megépítését Székesfehérvártól Budapestig (17-64. kilométerszelvény), és a pályához tartozó alul- és felüljárók felújítását.
A felújítás során először megrepesztik a betontáblákat, majd erre fektetik le az új aszfaltréteget. Ezen kívül kicserélik az útszegélyt, a szalagkorlátot és a zöld tájékoztató táblákat is, a felújítás 52 felüljárót és 25 aluljárót érint. A bal pálya harmadik sávjának megépítését követően ide terelik a forgalmat a jobb pályáról, kétszer-két sávot kialakítva.
A most kiépülő jobb pályarész felett 7 új felüljárót építenek, illetve 3 felüljárót és 8 aluljárót újítanak fel. A független mérnök feladatának ellátására - a hat cég társulásával létrejött - Általános Mérnöki Iroda (ÁMI) kapott felkérést, amelynek feladata a rekonstrukciós projekt építési munkáinak pénzügyi-műszaki ellenőrzése és minőségbiztosítása.
A felújítás és az építés terveit a Roden Kft. végezte el. Bakonyi István közölte: a torlódások csökkentése érdekében az NA Rt. naponta tájékoztatja az autósokat az M7-es felújításának aktuális helyzetéről.
(MTI)