Női lábat cirógatnak 23 millióért az Országimázs ellenreklámjában<br/>

Vágólapra másolva!
Elkészült az Országimázs Központ (OK) ellenreklámja. Az OK a szlovéniai Amnesty International (AI) egy reklámja miatt lendült ellentámadásba. Az AI a rendőri brutalitás elleni reklámjában egy véres láb volt a főszereplő, amelyre ráfogták, hogy egy magyar rendőré. Az OK ellenreklámjában is egy láb van a központban. Ez azonban női és szép, és virággal cirógatják.
Vágólapra másolva!

Egy képkocka a magyar reklámból

Az Amnesty International (AI) szlovéniai szekciójának reklámjában egy meztelen, véres lábfej látható, a következő felirattal: "P. O. 39 éves rendőr, Magyarország. Képzeljék el, hogyan nézhet ki az áldozata! Állítsák le a kínzást! Támogassanak bennünket! Amnesty International."

Az arcot is megsimogatják
a magyar filmben

A reklámspotot április 17-től, naponta háromszor, fő műsoridőben négy szlovén tévéadón (PopTV, Canal A, Szlovén 1 és 2) tűzik műsorra. A filmet a magyar közvéleménynek is megmutatják, a közszolgálati csatornákon biztosan leadják, a kereskedelmi csatornákkal pedig tárgyalásokat folytatnak a rövidfilm sugárzásáról.


"Mindenki követhet el hibát"

Az OK vezetője, Tóth István Zoltán, az ellen-reklámfilm bemutató sajtótájékoztatóján elmondta, mind ők, mind a kormány egyetért az AI célkitűzéseivel, azonban "minden szervezet követhet el hibát". Tóth utalt a hollandiai kampányra, ami után az AI elnézést is kért Magyarországtól.

Egy képkocka az Amnesty reklámjából: P.O.,
39 éves rendőr, Magyarország

Tóth szerint a hollandiai eset után "gentleman agreement"-et kötöttek az Amnestyvel, amelyben megállapodtak, hogy az OK segítséget és információkat nyújt az AI-nek vizsgálódásaihoz, cserébe az AI tájékoztatja az OK-t a Magyarországgal kapcsolatos kampányairól. Ezt a megállapodást az AI nem tartotta be - állította Tóth, majd hozzátette - az AI-vel megkötött megállapodás tárgyalása alatt már biztosan készült a vitatott szlovéniai reklámspot, és erről bizonyára már akkor tudomásuk volt az AI munkatársainak.

Magyarország szlovéniai megítélése

Tavaly novemberben az OK készíttetett egy felmérést arról, hogy hazánkról és honfitársainkról hogyan vélekednek a szlovének. A Gallup Intézet által készített vizsgálat összességében pozitív eredményt hozott. Az adatok alapján tíz szlovén közül nyolc úgy véli, Magyarország fényes múltú, nagy történelmű ország. Emellett közel minden ötödik szlovénnak van magyar ismerőse vagy rokona.

Így végződik a magyar reklám

Azt, hogy az AI-kampány mekkora károkat okozhatott Magyarországnak, felmérések hiányában az OK nem tudja. Tóth István Zoltán szerint azonban "ha már egy ember is negatívan ítél meg bennünket, nem jó".

A sajtótájékoztatón felmerült kétségeket az AI-kampányban szereplő, negatív érzéseket keltő láb motívumának ellenkampányban való szerepeltetésével kapcsolatban az OK vezetője elhessegette. Tóth szerint a reklám pozitív jellegű. Az OK legújabb kampánya amúgy kívül esik az eddigi imázsépítő terveken, a rá költött pénzt a források átcsoportosításával kellett előteremteni.

Ballai Vince

Ajánló:

(angolul)