A Gyulai Városi Ügyészség, a Békés Megyei Ügyészségi Nyomozó Hivatal által lefolytatott vizsgálatot követően, vádat emelt a Sarkadi Rendőrkapitányság négy beosztottja ellen - közölte szerdán Fazekas Géza, a megyei főügyészség sajtószóvivője.
A vádirat szerint az elsőrendű vádlott - a sarkadi kapitányság közrendvédelmi osztályvezetője - október 1-jén este Geszten a szolgálati kocsijával balesetet okozott, majd a helyettesét arra vette rá, hogy vállalja magára az ügyet. A baleset az eddigi vizsgálati eredmények szerint azért következett be, mert az osztályvezető a megengedettnél gyorsabban haladt szolgálati Opeljával, s az árokba borult.
A tiszt elhagyta a baleset helyszínét, és telefonon értesítette a történtekről a kapitányság ügyeletesét, a mostani negyedrendű vádlottat, valamint a zsadányi őrsparancsnokot, a harmadrendű vádlottat. Ezt követően az osztályvezető a sarkadi kapitányságon a helyettesét, a másodrendű vádlottat arra kérte, hogy vállalja magára a balesetet.
Az osztályvezető-helyettes beleegyezett, s ezután mindketten a baleset helyszínére mentek. Itt a másodrendű vádlott közölte: ő követte el a közlekedési szabálysértést. A harmadrendű vádlott, a helyszín biztosításakor, a szemtanúkat nem tartotta vissza, illetve a helyszín eredeti állapotát nem őrizte meg.
A gépkocsit - benzinszivárgásra hivatkozva s a rendszámot levéve - az árokból elszállíttatta, jóllehet a kocsi üzemanyagrendszere sértetlen volt. A negyedrendű vádlott nem a baleset valóságos időpontját jegyezte be az ügyeleti naplóba, ezenkívül megakadályozta a rádió- és telefonbeszélgetés számítógépre rögzítését.
A vádirat szerint a négy rendőr megszegte a szabálysértési törvényt, a rendőrségről szóló törvény, a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló törvény rendelkezéseit, valamint több belső utasítást is. Az ügyészség a négy rendőrt hivatali visszaéléssel és más bűncselekmények elkövetésével vádolja.
Az ügyben érintett ötödik rendőrrel szemben az ügyészség - bizonyíték hiányában - megszüntette az eljárást.
(MTI)