Szirmay Tamás vezérigazgató-helyettes elmondta, a közlekedési társaság azért kényszerül évközi tarifaemelésre, mivel a 2000-ben és 2001-ben engedélyezett 6-6 százalékos tarifaemeléséhez képest 2000-ben közel 10 százalékos volt, 2001-ben előreláthatólag 8-9 százalékos lesz az infláció. Ez a cég számára több mint 2 milliárdos menetdíjveszteséget jelent 2000-re és 2001 első hét hónapjára számítva.
A BKV hatósági árakkal dolgozik - mondta a vezérigazgató-helyettes - a tarifákat a Fővárosi Önkormányzat állapítja meg, de a pénzügyminisztérium engedélyére is szükség van. Szirmay Tamás elmondta, hogy a pénzügyminisztérium a kormányzatilag tervezett infláció alapján engedélyezett csak 6 százalékos tarifaemelést 2000-ben és 2001-ben is. A BKV-t súlyosan érintette az inflációt messze meghaladó üzemanyagár-emelkedés is.
Az áremelést annak ellenére javasolja a társaság, hogy 1999-óta nagy mértékben emelkedett a Fővárosi Önkormányzattól kapott támogatás mértéke, amely az 1999-es 17 milliárd forintról 2001-re 22 milliárd forintra nőtt. A vezérigazgató-helyettes kiemelte, hogy az áremeléssel várható többletbevételt az utaztatás színvonalának megtartására, és fejlesztésére fordítják, többek között tervezik az Örs vezér téren a 13-as és a 63-as villamos pályájának összekapcsolását.
Szirmay Tamás szerint az áremeléssel nem nő együtt majd a bliccelők száma, hiszen már tavalyhoz képest is kevesebben utaztak idén érvényes jegy vagy bérlet nélkül. 2001-ben a társaság 30 milliós növekedést regisztrált a fizető utasok számában. A vezétrigazgató-helyettes jogtalanságnak tartja a bliccelést, jegy nélkül utazni "legalább annyira jogtalan, mint a közértben egy csokit eltulajdonítani" - mondta Szirmay Tamás.
Az emelés mértéke átlagosan 6,8 százalék, azonban a jegyek, a különböző gyüjtőjegyek és bérletek árai változó mértékben emelkednek.
[origo]
Ajánló: