Újabb szerződés a felcsúti vállalkozásnak

Vágólapra másolva!
Újabb szerződést köt a Magyar Autópálya-építő Konzorcium a Femol 97 Kft.-vel - értesült a Magyar Hírlap Turgyán Tamás szóvivőtől. Így összességében mintegy 400 millió forint értékű megbízást nyert a felcsúti cég az M7-es autópálya építésénél. Az újabb üzletről a cég vezetője még nem kapott értesítést.
Vágólapra másolva!

Az Érd-Székesfehérvár közti szakaszon már befejezte munkáját a Femol 97 Kft., a továbbiakban pedig az Aliga-Zamárdi közötti autópálya építésben vesz részt - közölte a Magyar Autópálya-építő Konzorcium szóvivője. Így a vállalkozás az M7-es beruházás 0,8 százalékára kapott megbízást - mondta Turgyán Tamás. Ez mintegy 400 millió forintot képviselhet. Mint ismeretes, a cég tulajdonosa és igazgatója a felcsúti sportklub elnöke. – a csapatban Orbán Viktor miniszterelnök igazolt játékos.

A Femol 97 Kft. kitermeli az autópálya alsó rétegébe a kavicsot, a helyszínre szállítja azt, és beépíti - mondta a szóvivő. A Várpalota X. Kavicsbánya, amelynek bányászati jogát a miniszterelnök családja februárban ruházta át az Orbán Győző többségi tulajdonában lévő Dolomit Kft. kereskedelmi igazgatójára - most leállt. Újabb kitermelési engedélyre vár a Veszprémi Bányakapitányságtól, miután az évi 50 ezer köbméteres engedélyezett mennyiség vélelmezett túltermelése miatt bejelentés érkezett, s ezért önként leálltak. A bejelentés egy, az autópálya-építésbe be nem vont konkurens cég, a Mészkő és Dolomit Kft. termelési igazgatójától, Molnár Lajostól érkezett.

Ha nincs a bejelentés, addig hordtuk volna onnan a kavicsot, ameddig lehet - mondta Molnár Csaba, aki egyébként nem tud arról, hogy újabb megbízást kapnak az M7-es építkezésénél. A Femol 97 Kft. tulajdonos ügyvezetője csak akkor hiszi el a hírt, ha írásbeli értesítést kap róla. A továbbiakban azonban már nem a Várpalota X. kavicsbányából szállítana, mert - mint azt elmondta - negatív reklámot jelentettek cégének a megjelent, politikai összefüggéseket sejtető információk.

Korábban Molnár a helyi lapban úgy nyilatkozott: "A várpalotai bányát azért választották ki, mert az M7-es út Zamárdinál is készül. A szállítási költség meghatározó az építésnél." (Napló, 2001. június 20.)

Arra a kérdésre, hogy ha a szállítási költségek teszik ki a költségek tetemes részét, miért nem az M7-estől kilenc kilométerre fekvő Polgárdiból szállítanak anyagot - a várpalotai kavicsbánya ettől mintegy 12 kilométerrel van távolabb -, Molnár Csaba elmondta: Polgárditól korábban sem kértek ajánlatot, azok után pedig, amit cégükkel "a bejelentő művelt", nem keresnék meg beszállítónak.

Az M7-es balatoni szakaszához legközelebb fekvő kőbánya Polgárdiban található, és a Mészkő és Dolomit Kft. tulajdonában van. A cég vitában áll a Dunaferrel azóta, hogy leállíttatták a dolomit beszállítását, amelynek immár kizárólagos beszállítója a miniszterelnök édesapja, Orbán Győző többségi tulajdonában lévő Dolomit Kft.

Korábban:

Újabb vita az Orbán-bányákról

Felcsúti vállalkozó az M7-esen