Vágólapra másolva!
Nem túl sikeres az utazóközönség körében a BKV új szignálja, pedig ez a vállalat új arculatának egyik első eleme. A járműbelsők színeinek használatában a változatosság és nem az egységes kép a lényeg.
Vágólapra másolva!

Új arculat megteremtésén dolgozik a BKV Rt. - tudta meg az [origo] a vállalat sajtóreferensétől. A járműveken eddig mindössze rövid jelzőhangok voltak, idén júniustól több járművön egységes szignált vezettek be, melyet a rendezvényeken és a reklámokban is használnak majd. Máris sok bejelentést kaptak, hogy nem minden járművön hangzik egyformán kellemesen az új szignál. Műszaki embereik jelenleg azt vizsgálják, mit lehet javítani a beállításokon.

Láthatólag nem törekszik mindenben az egységes arculat, színvilág megőrzésére a BKV Rt. Bár a vállalat műszaki főmérnöke ennek az ellenkezőjét állítja, arra nem tudott felelni az [origo]-nak, miért hiányzik az újonnan festett hannoveri villamosokról a minden budapesti villamoson látható fehér sáv. Elmondta viszont, hogy a különböző típusú buszok belsejében azért használnak 4 féle színű kapaszkodót és számtalan színű bútort, mert az új termékek beszerzésekor igyekeznek új design-t kérni a tervezőktől. Ez a magyarázata annak is, hogy a metrókocsi-felújítási program keretében az egyik szerelvény belső tere világító narancssárga, míg a másik hagyományos zöld lett. Nincs magyarázat továbbá arra sem, hogy a kék metró vonalán miért cserélték le az egyik állomás összes kék jelzőtábláját narancssárgára. A főmérnök szerint a BKV ettől függetlenül igyekszik megtartani a járművek hagyományos alapszínét, és a metróvonalak kék-piros jelölését.

[origo]