Az [origo] harmadik éve

Ünneplünk: 2001. december elsején hároméves az [origo]. Egy kis összeállítással szeretnénk megköszönni olvasóinknak, hogy ebben az évben is velünk voltak. Összefoglaljuk a portál harmadik évét, felvillantva az emlékezetes pillanatokat, mérföldköveket. Nosztalgiázzon velünk - és tudjon meg rólunk olyan dolgokat is, amiket eddig nem is sejtett!

Az [origo] ismét mozgalmas évet tudhat maga mögött: a portál tovább bővült, színesedett és az internetezőknek köszönhetően látogatottsága több mint duplájára nőtt. Megújult a keresőnk, az arculatunk, és nevet váltott a kiadónk. Számos új szolgáltatást vezettünk be: újabb tartalompartnerek tagozódtak be az [origo] alá, és egyes csatornáink alportálokká nőtték ki magukat. A társalgónkban számos neves vendég fordult meg, akiknek az internetezők kérdéseket tehettek fel. A legsikerültebb online interjúkból könyvet adtunk ki. Minden eddiginél több saját hírt készítünk, már több kereskedelmi rádió is az [origo] új hírügynökségének híreit mondja be. Saját tudósítónk járt Afganisztánban, hogy első kézből számolhassunk be olvasóinknak a terrorizmus elleni háború eseményeiről.

Megújult kereső

Februárban az AltaVizsla néven közismert magyar webkeresőt egy új, okosabb, Vizsla névre hallgató program váltotta fel. A szoftvert az amerikai Northern Light Technologies szállította, a magyar nyelvi támogatásról a MorphoLogic gondoskodott. Az új technológia rövidebb válaszidőt, gyorsabban megérthető, mégis okosabb keresési módszereket és megbízhatóbb találati eredményeket kínál. Az úgynevezett szabadszavas kereső mellett megjelent a weboldalakat tematikus kategóriákba rendező katalógus is. A Vizsla saját hírlevelet indított, amelyben keresési tippeket, trükköket, statisztikákat olvashatnak az érdeklődők.

Új design

Július 24. óta új külsővel jelentkezik az [origo] - születése óta ez a portál harmadik köntöse. Az évek alatt sokszorosára duzzadt tartalmat és temérdek szolgáltatást újracsomagoltuk, hogy könnyebbé tegyük benne az eligazodást. Az oldalak egységes navigációs fejlécet kaptak, és létrejöttek az egymáshoz közel álló tartalmi egységeket összefogó centrumoldalak.

Új tartalmi egységek

Megszületett a Travelport.hu, mely Magyarország első e-commerce alapú utazási portálja. Áprilistól vezess.hu néven új autós tartalomszolgáltatás indult az [origo]-n, ami nem csak egy naponta frissített online autóslap, hanem több, az autóvásárlást megkönnyítő adatbázist kínál az internetezőknek. Szintén áprilisban Kovács "Kokó" István bemutatta új, hivatalos honlapját, amelyet az [origo] készített számára.

Az [origo] május 21-én online aukciós piactérrel bővült, amelyet a portál az aXio bevonásával valósított meg. Balla Demeter fotográfus fekete-fehér fotóinak virtuális tárlatával június 1-jén megnyitott az [origo] Galériája. Az edenkert.hu pedig immár portálunk részeként tájékoztatja az olvasókat arról, hogy milyen növényeket rakjunk az ablakpárkányba, kertünkbe, és hogyan gondozzuk őket. Végül, de nem utolsósorban elindult az [origo] osztálytárs-keresője. Az Osztalytarsam.hu Magyarország egyik leggyorsabban növekvő közösségi oldala, ahol megtalálhatjuk volt osztálytársainkat, iskolatársainkat, barátainkat, szerelmeinket, bárhol vannak is most a világban. November közepétől pedig megújult tartalommal, kibővült szolgáltatásokkal, Női Lapozó néven várja a női olvasókat Család+Egészség csatornánk.

Természetesen több időszaki site-tal is igyekeztünk olvasóink kedvében járni: a Cuppp.hu a romantikus lelkű látogatóinknak készül Valentin-nap alkalmából. Jártunk a Cannes-i filmfesztiválon, ahol az elsők között láthattunk részletet A gyűrűk ura filmből, és beszélhettünk a produkció sztárjaival. Ott voltunk a Szigeten, és a 2. arc óriásplakát-kiállításra érkezett pályaműveket az [origo] is bemutatta. Legutóbb pedig szokásunkhoz híven karácsonyi site-ot indítottunk.

Új szolgáltatások

Februártól kezdve már WAP-on is elérhető az [origo]: a mobiltelefonon szörfözők friss bel- és külpolitikai, sport, gazdasági, számítástechnikai hírekhez juthatnak, illetve elolvashatják az aktuális időjárásjelentést, és a Freemail postafiókjuk tartalmát.

Szeptember közepétől a Morze révén az [origo] látogatói akkor is tarthatják egymással a kapcsolatot, ha éppen nem az [origo] oldalait böngészik. A "magyar ICQ" program segítségével cseveghetünk, ismerkedhetünk is, vagy akár csapatban szörfözhetünk - az egy csevegőszobában tartózkodók közül bárki irányíthatja a többiek webböngészőjét.

Megjelentek online játékaink: ma már kilencféle lehetőség közül választhatnak a játszani vágyók. Sőt, több játék idegen nyelven is játszható, azok kedvéért, akik nyelveket szeretnének gyakorolni.

A SzoftverBázison az internetezők egy letöltéssebesség-mérő segítségével állapíthatják meg, milyen sebességgel kapcsolódnak éppen a világhálóra, és mennyi időbe telik nekik letölteni egy kiválasztott programot. A szoftverkereső a hőn áhított programok előkerítésében segít. A mozikereső segítségével pedig könnyen kitalálhatjuk, hová menjünk moziba. Az [origo] és a Musicmix együttműködésnek köszönhetően látogatóink már a számítógépük előtt ülve szerezhetik be a belépőjüket hazai és környező országok rendezvényeire.

[origo] abc néven linkgyűjteményt állítottunk össze a legfontosabb weboldalakból. Rendkívüli hírlevelet indítottunk, hogy a nagy horderejű eseményekről soron kívül érthesíthessük olvasóinkat.

Az Üzleti Negyed Pénzváltó Centrumában minden megtalálható, amit a valutáról és a devizáról tudni érdemes. A Karrier Centrumban a három legjelentősebb online állásközvetítő állásajánlatai között válogathatnak látogatóink, illetve a kiválasztott állásajánlatra elküldhetik önéletrajzukat is. (Az Üzleti Negyed több időszaki szolgáltatással is kedveskedett olvasóinknak: az adóbevallási ív kitöltését interaktív program segítette márciusban, de olvashattunk összeállítást a 2001-ben érvényes adókedvezményekről, és a 2002 évi kötelező gépjármű-biztosításról is.) Sőt, már tőzsdézni is lehet az [origo]-n a ConCorde Direct révén, a banki ügyeinket pedig a CIB Internet Bankja révén intézhetjük online.

Bármely honlaptulajdonos lehet e-partnerünk: csupán egy egyedi azonosítóval ellátott reklámcsíkot kell elhelyeznie a weboldalán. Amikor egy látogató a reklámcsíkra kattint, vagyis a honlapról átugrik a reklámozott weboldalra és ott vásárol is valamit, akkor a honlap tulajdonosa jutalékot kap az értékesítés után.

Látogatottság

Az [origo] látogatottsága stabilan és folyamatosan nőtt a harmadik év során. Ami az oldalletöltések számát illeti, a napi egymilliós álomhatárt 2001. január 23-án sikerült átlépni, és csupán két hónappal később, március 21-én már másfél milló weboldalt hívtak le tölünk az internetezők. A jelenlegi rekord pedig ennek az értéknek több mint duplája: 3 millió 152 ezer oldalletöltés. Sajnos ennek a csúcsnak nehéz örülni, mivel a szeptember 11-i amerikai terrortámadáshoz kötődik. Jelenleg körülbelül napi 2 millió oldalt töltenek le az [origo]-ról az érdeklődők, vagyis ez a mutató működésünk harmadik éve során két és félszeresére nőtt.