Fidesz: a metró az egyik legfontosabb

Vágólapra másolva!
A fővárosi jobboldal bemutatta A változás ideje: az összefogás ideje címén a programját. Katona Kálmán, a Polgári Összefogás budapesti listavezetője, azt emelte ki: az új fővárosi irányításnak elsősorban új szemlélettel kell a kerületek és az agglomeráció felé fordulnia. A korábbi kormány közlekedési tárcájának vezetője a következő évek egyik legfontosabb feladatának a metróberuházást nevezte, amelynek megkezdése szavai szerint a korábbi években sem az Orbán-kormányon múlt.
Vágólapra másolva!

Jobboldali önkormányzati vezetők szerint szoros együttműködésre van szükség a főváros és a kerületek között a következő években a közlekedés, a környezetvédelem, a bűnmegelőzés, valamint a panelházak felújításának kérdésében. A Polgári Összefogás budapesti programja szakmai konferenciájának előadói úgy látják, a jelenlegi városvezetés az elmúlt 12 évben bebizonyította, hogy az említett együttműködés kialakítására - függetlenül az éppen hatalmon lévő kormány színétől - alkalmatlan. Álláspontjuk szerint mindez azt indokolja, hogy új vezetésre és új, jobboldali többségű testületre van szüksége Budapestnek.

Deutsch Tamás, a Fidesz budapesti elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a Polgári Összefogás programja kizárólag olyan célokat tartalmaz, amelyek korábban már jobboldali vezetésű kerületi önkormányzatokban sikeresen vizsgáztak.

Katona Kálmán szólt a felújításra szoruló budapesti panelházak kérdéséről is: a lakótelepek egy részét - viszonylag kis ráfordítással - lakóparkokká lehetne alakítani az épületek rekonstrukciójával, valamint a környező zöldfelületek, játszóterek, megfelelő gondozásával. Szavai szerint a fővárosból való kiköltözési hullám megállítására jó megoldás lenne, ha az egykori gyárterületek helyét lakóterületté alakítanák.

Székelyné Gyökössy Dóra VIII. kerületi alpolgármester a közbiztonság kérdésköréről szólva annak a véleményének adott hangot, hogy a demokrácia rendet, kereteket jelent, ezért az embereknek biztonságban kell magukat érezniük a főváros utcáin. Az alpolgármester beszámolt a kerületben indított kamerás térfigyelési programról, melynek szavai szerint a sikerét a legjobban az jelzi, hogy Józsefváros három év alatt elérte: ma már a negyedik-ötödik helyen áll a kerületek jó közbiztonságát mérő verseny sorrendjében, míg korábban annak a végén kullogott. Javasolta, hogy a térfigyelő programot vezessék be a főváros valamennyi veszélyeztett területére.

Bencze B. György II. kerületi polgármester a fővárosi környezetvédelem fontosságára hívta fel a figyelmet, és az utóbbi évek modellértékű úgynevezett zöld programjai között az egykori Ganz-ipartelep parkká alakítását nevezte. A polgármester ugyanakkor kijelentette, hogy a zöldterületi programokban és azzal összefüggésben a közlekedési ügyekben a korábbinál szorosabb együttműködésre van szükség a kerületek között.

Juhos Katalin XI. kerületi polgármester szerint a jelenlegi fővárosi vezetés közlekedéspolitikája kulturálatlan, összehangolatlan és még az emberi méltóságra sincs tekintettel. Véleménye szerint még kampányidőszakban sem lenne megengedhető, hogy egyszerre bontsanak fel a fővárosban párhuzamos főutakat, ezzel megbénítva Budapest közlekedését. A polgármester szerint a jelenlegi budapesti közutak zsúfoltságát, a tömegközlekedés átszervezésével, a járatok sűrítésével, valamint védett buszsávok kialakításával és azok bekamerázásával jelentősen lehetne csökkenteni.

Juhos Katalin szerint Dél-Budának szüksége van a 4-es metróra, de nem rossz vonalon, hanem nagyobb megállótávolságokkal és legalább gazdagréti végállomással. Véleménye szerint értelmetlen egymástól néhány száz méterre metróállomásokat építtetni, így szükségtelen például a Gellért téri kialakítása is, ami egyébként, mint mondta, csak újabb forgalmat vonzana a környékre. Juhos Katalin tarthatatlannak és a közlekedési dugók egyik okának nevezte azt is, hogy 12 év alatt egyetlen híd sem épült Budapesten a főváros pénzéből, hozzátéve: nem véletlen, hogy még a főpolgármester is kiköltözött a városból.