Az SZDSZ 800 kilométernyi új autópályát szeretne

Vágólapra másolva!
Nyolcszáz kilométernyi autópályát és gyorsforgalmi utat építene az SZDSZ ebben a kormányzati ciklusban. A hét közepén Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter még azt nyilatkozta, hogy 300 kilométer új autópálya fog épülni 2006-ig. Korábban pedig az Orbán-kormány eredeti terveinek átütemezését javasolták, mondván, hogy az nincs arányban a költségvetés teherbírásával.
Vágólapra másolva!

Az SZDSZ szerint a kormányzati ciklus alatt 800 kilométernyi autópályát és gyorsforgalmi utat kell megépíteni - ezt jelentette be Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter azon a sajtótájékoztatón, amit Kóródi Mária környezetvédelmi miniszterrel, Kuncze Gábor SZDSZ-elnökkel és Demszky Gábor főpolgármesterrel közösen tartott az M0-ás autóút és az 5-ös főút találkozásánál vasárnap.

Szerdán a közlekedési miniszter még azt nyilatkozta, hogy 2006-ig 300 kilométernyi új autópálya épül. Már ez is meglepetésnek számított, mert nemrég a tárca ennél jóval kevesebb, 144 kilométernyi új sztráda megépítését támogatta.

Korábban nyilvánosságra került, hogy a Gazdasági Minisztérium az Orbán-kormány sztrádaépítési programjának átütemezését javasolja, miután az nincs arányban a költségvetés teherbírásával. Három változatot dolgoztak ki: ezek közül egy az eredeti tervek megvalósításával számol (303 kilométernyi új autópálya), egy drasztikus csökkentéssel, mely alapján csak 59 kilométernyi új autópálya épülne négy év alatt. A harmadik, kompromisszumos javaslat alapján 144 kilométernyi sztráda épülne. Ez utóbbit támogatta nemrég a gazdasági tárca, a hét közepén bejelentett 300 kilométernyi megépítésével szemben.

Csillag István vasárnap ismertette a 2015-ig tartó Sztráda Express elnevezésű útfejlesztési programot. Elmondta: az M3-as autópálya eléri majd Miskolcot és Nyíregyházát, ahonnan az M35-ös út vezet majd Debrecenbe. Az M5-ös megépül Szegedig, illetve az országhatárig, és a 6-os út gyorsforgalmi úttá történő fejlesztése is megvalósul a déli határig. Románia felé, Békés megye érintésével gyorsforgalmi út épül, és ugyanez történik Salgótarján irányába is.

A tervek szerint a jövő évtől öt helyszínen folytatódik az M0-ás autóút továbbfejlesztése. Erre a következő évben 60 milliárd forintot, míg a körgyűrű teljes kiépítésére 400 milliárd forintot szánnak. A körgyűrű befejezése mellett az M0-ás déli szakaszát, az úgynevezett halálutat kétszer három sávosra bővítik.