Újabb rossz bizonyítvány az oktatásnak

Vágólapra másolva!
Huszonnégy fejlett OECD-ország közül csak a 16. helyen szerepel Magyarország az oktatás színvonalát vizsgálva. A 15 éves magyar diákok 20 százaléka nem érti meg, amit olvas. A jelentés egyetlen megnyugtató eleme a gyerekek matematikai tudására vonatkozik.
Vágólapra másolva!

Az oktatás helyzetéről az UNICEF által közzétett összesítés huszonnégy fejlett OECD-ország közül csak a 16. helyre sorolta a magyar oktatás színvonalát - írja a Magyar Hírlap. Az ENSZ gyermekalapjának már negyedik alkalommal készült jelentés szerint iskoláinkban túl nagy különbségek alakultak ki az átlagosan és a rosszul tanuló diákok között.

A 15 éves magyar diákoknak több mint 20 százaléka nem érti meg azt, amit olvas. A koreai és a finn gyermekek között ugyanez az arány csak 7 százalék. A nemzetközi felmérések során hasonlóan rossz minősítést kaptak Portugália, Görögország, Németország és Svájc diákjai is.

Az UNICEF szerint az olvasásértési hátrányokat nem szabad lebecsülni, ezek ugyanis a felnőttkorban halmozottan jelentkeznek, például a munkakeresésnél, vagy amikor a szülők nem képesek megérteni a gyermeküknek adandó gyógyszerek felhasználási utasításait.

A felmérést végzők összefoglalták és egyesítették a korábbi nemzetközi képességfelmérő kutatások eredményeit. Ezekkel a diákok olvasási-szövegértési, matematikai és természettudományos képességeit vizsgálták. A jelentés egyetlen megnyugtató eleme a nyolcadik évfolyamos diákok matematikai képességeit felsoroló lista. Ezen Magyarország a kilencedik helyen áll, megelőzve Svédországot, Németországot, az USA-t és Nagy-Britanniát is.

A legeredményesebb oktatási rendszerrel Korea, Japán és Finnország büszkélkedhet.