4-es metró: Budapest csak 18,5 százalékot vállal

Vágólapra másolva!
Demszky Gábor Budapest főpolgármestere az [origo]-nak azt mondta, hogy Budapest a 4-es metró költségeinek legfeljebb 18,5 százalékát vállalja, a többit a kormánynak kell fizetnie. Ezt is csak akkor fizeti ki a főváros, ha jövőre többet költ a kormány a BKV-ra.
Vágólapra másolva!

Demszky Gábor az [origo]-nak azt mondta, hogy a főváros a teljes építés költségeinek legfeljebb 18,5 százalékát vállalja. Korábban arról volt szó, hogy Budapest 30-40 százalékot is fizetne az építés költségeiből. A többit, vagyis az építés további 81,5 százalékát Demszky szerint központi költségvetésből kellene fizetni. Budapestnek azonban van még egy feltétele a költségek nem egészen ötödének vállalásához: azt akarja az önkormányzat, hogy 2004-ben a kormány nagyobb mértékben támogassa a BKV-t, mint eddig. A főpolgármester szerint ugyanis azt nem engedheti meg magának Budapest, hogy a már működő tömegközlekedési szolgáltatások rovására épüljön fel a négyes metró.

Demszky azt mondta az [origo]-nak, hogy még nem dőlt el, a hosszabb vagy a rövidebb metrót támogatja-e a főváros. A hosszabb szakaszról szóló terv szerint a Kelenföldi pályaudvartól a Bosnyák térig épülne meg a metró a Kosztolányi Dezső tér - Gellért tér - Kálvin tér - Keleti pályaudvar érintésével. A rövidebb változat szerint csak a Keletiig menne a metró. A hosszabb változat 100 milliárd forinttal kerülne többe, de Demszky szerint ennek közlekedési szempontból több értelme van.

Demszky Gábor azt ígérte, hogy hétfőre elkészül a négyes metró finanszírozásáról szóló törvény fővárosi változata. A kormány április 13-án foglalkozik majd a metróépítéssel.