A szakemberek a Népszabadság információi szerint egy olyan telefonos szolgáltatást készítenek elő, ahol a nap bármely részében választ adnak olyan kérdésekre, mint például: mit tegyünk, ha szögbe léptünk, vagy hirtelen felszökött a lázunk? Orvost kell hívni, vagy elegendő a diéta hasmenés esetén? Mit tegyünk, ha a csecsemő egész éjjel sír? Mi a legjobb gyógyszer fogfájásra?
A vonal végén lévő orvos megmondja majd azt is, hogy a bajba kerülő az adott helyzetben mentőt hívjon vagy háziorvost, illetve, hol van a lakhelyéhez legközelebbi speciális rendelés, mikor tudják ott fogadni, kell-e beutalót szerezni.
Az angol szolgáltatás hazai változatának szakmai koncepcióját az I. Belgyógyászati Klinika, a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézete, valamint a szaktárca módszertani intézménye, a Medinfo készítette. Az első kísérleti évben körülbelül 600-700 millió forintra becsülik a költségeket - írta a Népszabadság.