Kérdéses a Bartók Béla út további felújítása

Vágólapra másolva!
A tulajdonos XI. kerület már tervezi a Bartók Béla út külső szakaszénak felújítását, ám a BKV nélkül ez nem megy az ott húzódó villamospálya miatt. A BKV csak akkor tudja vállalni a pálya felújítását - amire a kerületnek amúgy sincs kerete - ha a beruházás megjelenik a fővárosi fejlesztési programban. A közgyűlési határozatot igénylő döntés azonban nincs tervbe véve a fővárosban - írja a Magyar Hírlap.
Vágólapra másolva!

A Bartók Béla út Tétényi úti kereszteződés utáni szakasza a XI. kerület tulajdonában van, így azt a kerületnek is kell felújítania. A helyi önkormányzat már megkezdte a szervezést, hogy saját erőből és főváros pályázati finanszírozással fejezzék be az út teljes felújítását - írja a Magyar Hírlap.

Már elkészítették a terveket, és a közműcégek is vállalnák a rá eső munkák elvégzését, ám van egy akadály. Az út felújítása csak a középen húzódó villamosvágányok felújításával együtt lehetséges. Azok azonban a BKV tulajdonában vannak, így a közlekedése cégnek kellene elvégeztetnie a pálya rekonstrukcióját.

A BKV csak akkor vállalja a 49-es villamos pályájának felújítását, ha a beruházás megjelenik a fővárosi fejlesztési programban. Ehhez viszont a fővárosi közgyűlés döntése kell, ám a főváros tervei jelenleg nem szerepel ez a beruházás.

A XI. kerületi önkormányzat városüzemeltetési osztályvezetője, Egerszegi Andrea szerint mindenképp befejezik a 240 millió forintosra becsült beruházást a ciklusban, ám a pénz csak az útfelületre elég, a közművekre, járdákra, villamospályákra, utcabútorokra és a fasorokra nem. A kerület ezért a fővárosi önkormányzat stratégiai alapjához pályázik a hiányzó pénzért - írja a Magyar Hírlap.

Gy. Németh Erzsébet, a fővárosi MSZP-frakció vezetője szerint a XI. kerület biztosan számíthat a stratégiai alapra. Ez ugyanis egy olyan pénzkeret, amelyből a kerületek infrastrukturális fejlettségük arányában részesülnek, s az összeget olyan fejlesztésekre költik, amelyeket a legfontosabbnak tartanak - a külső kerületek általában csatornázásra, útépítésre, míg a belsők pedig városrehabilitációra.