MÁV: 60 milliárdos fejlesztés, 20 százalékos leépítés

Vágólapra másolva!
Az állami garanciavállalással felvett EIB-hitelekből és költségvetési támogatásokból 2006-ig 60 milliárd forintot fordíthat a MÁV vasúti fejlesztésekre - erről született döntés a szombati kormányülésen. A vasúti reform része a működés ésszerűsítése, amely a MÁV-nál 20 százalékos létszámleépítést is magában hordoz - közölte a kormányszóvivő.
Vágólapra másolva!
Kihelyezett kormányülést tartanak Söjtörön/itthon/20031018kihelyezett.html

A kabinet szombaton a MÁV tervezett reformjainak elveit tárgyalta meg és hagyta jóvá, a részletekről két-három hét múlva tárgyal. "A MÁV számára az elővárosi vasutak fejlesztése és az intercity vonatok közlekedésének bővítése jelenthet kitörési pontot" - közölte Gál J. Zoltán kormányszóvivő a kabinet mai, kihelyezett ülése után. Hozzátette azt is: a költségvetés ahhoz nyújt segítséget, hogy növekedjen a járatsűrűség, csökkenjen a zsúfoltság.

Mindezek érdekében megkezdődhet a MÁV járműparkjának korszerűsítése, első lépésként 30 új motorvonatot szerezhet be a vasúttársaság - mondta. Gál J. Zoltán közlése szerint a kormány támogatja, hogy az áruk a közútról a vasútra terelődjenek, ugyanakkor a MÁV-nak is meg kell tennie a megfelelő lépéseket a kombinált fuvarozás arányának növelésére, a környezetbarát fuvarozási módok ösztönzésére. Új magyar modellként két regionális vasúttársaság kezdheti meg működését Vésztőn és Balassagyarmaton.

A vasúti reformnak része a működés ésszerűsítése, amely a MÁV-nál 20 százalékos létszámleépítést is magában hordoz. A leépítés a valóságban azonban a nyugdíjazások és előnyugdíjazások miatt "várhatóan csak a már említett 20 százalék egynegyedét fogja közvetlenül érinteni" - mondta Gál J. Zoltán.

A MÁV 29 milliárdos veszteséget vár idén/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20030523amav.html