Tony Curtis lányokat kerget majd az országreklámban

Vágólapra másolva!
Többek között a CNN-en fogják vetíteni a Magyarországot népszerűsítő, Tony Curtis részvételével készülő reklámfilmeket. A 78 éves, Amerikában élő, magyar származású színész humoros jelenetekben tűnik majd fel - saját bevallása szerint lányokat fog kergetni. A Magyar Turizmus Rt. az évente dollármilliárdokat költő amerikai időseket akarja hazánkba csábítani a filmekkel. Curtis szerint az amerikaiak alig ismerik Magyarországot.
Vágólapra másolva!

A Magyar Turizmus Rt. (MT) hétfőn sajtótájékoztatón ismertette a Magyarország népszerűsítését célzó kampányt, amelynek reklámfilmjeit a magyar származású filmszínész, Tony Curtis részvételével forgatják. Galla Gábor vezérigazgató az előzményekről elmondta: a washingtoni magyar nagykövet egy fogadáson beszélgetett a színésszel, aki mondta neki, hogy a közeljövőben Magyarországra utazik. A nagykövet erre felvetette Curtisnek, hogy jó lenne, ha valamilyen formában szerepet tudna vállani az ország népszerűsítésében. Galla elmondása szerint a színész erre azonnal igent mondott.

A turizmusért felelős cég végül a Külügyminisztériumon keresztül értesült arról, hogy Curtis szívesen részt venne egy imázskampányban. Galla Gábor elmondta: ők kaptak az alkalmon, ugyanis eleve az volt az elképzelésük, hogy ismert embereken keresztül kell megismertetni a külföldieket azzal, hogy mit is jelent Magyarország.

Az Egyesült Államokban élő Curtis azért is alkalmas lehet erre a célra, mert kutatások szerint egyre több az olyan idős amerikai, aki utazásra költi a pénzét. A vezérigazgató hozzátette: az 50 év feletti amerikaiak évente 270 milliárd dollárt költenek szabadidős tevékenységekre, köztük nagyobb utakra.

Az amerikai színésszel két, egyenként 30 másodperces filmet forgatnak a hét végén és a jövő hét elején. A vezérigazgató az [origo] kérdésére elmondta: a félperces filmek három rövid részből állnak majd.

Az első néhány másodpercben látható rövid országbemutató után egy nagyjából 15 másodperces jelenet következik, amelyben Tony Curtis valamilyen humoros szituációban tűnik fel. (A tájékoztatóra később érkező Curtis ezzel kapcsolatban azt mondta: lányokat fog hajkurászni a jelenetekben.) A film utolsó 5-7 másodpercében a bevezetőhöz hasonló képeket mutatnak majd. Galla Gábor azt nem tudta megmondani, hogy pontosan hol forgatnak majd, a helyszínekről ugyanis még zajlik az egyeztetés.

A kész reklámfilmeket jövő tavasszal sugározzák a nagyobb amerikai tévécsatornák, például a CNN és a CNBC. Ha a spotok sikeresek lesznek, akkor más angol nyelvű országokban is levetítik majd - tette hozzá az MT vezérigazgatója. Galla Gábor elmondta azt is, hogy a Tony Curtis részvételével készülő filmek megközelítőleg 10 millió forintba kerülnek. Hozzátette: a színész ingyen vállalta a forgatást, és utazásának költségeit is maga fedezi.

Fotó: Fábián Évi
Csak a szalámit ismerte

Curtis közel félórás késéssel érkezett meg a sajtótájékoztatóra. A "Lányok, lányok" kezdetű dal éneklésével belépő 78 éves filmszínész elmondta: azért van most itt, és azért vállalta a reklámfilmekben való szereplést, mert édesapja magyar volt, és ő is magyarnak érzi magát. Hozzátette: célja az is, hogy a filmek hatására minél több turista érkezzen majd Magyarországra.

Az [origo] kérdésére a színész elmondta: az amerikaiak keveset tudnak Magyarországról. Curtis szerint Európának ez a része mindig is kevésbé volt ismert az Egyesült Államokban élők számára. Hozzátette: mivel az európai bevándorlók elsősorban Németországból, Olaszországból, Spanyolországból és Angliából érkeztek Amerikába, ezért ezeket az országokat jobban ismerik maguk az amerikaiak is. Saját bevallása szerint gyerekként ő is csak egy magyar specialitást ismert: a szalámit.