Az állami kampányokat bírálja a reklámszakma

Vágólapra másolva!
A reklámszakma képviselői szerint változtatni kell a kormányreklámokra kiírt pályázatok rendszerén. Többen is úgy látják, hogy a pályázatokon kizárólag az számít, melyik reklámterv a legolcsóbb, ritkán érvényesülhet a kreativitás és a szakmai hozzáérés - írja a Magyar Hírlap.
Vágólapra másolva!
Orbánék ellenreklámja nyert a MeH-pályázaton/itthon/20031114orbanek.htmlA halál kaszálja a parlagfüvet a minisztérium kampányában/itthon/20030710ahalal.html

A közbeszerzési eljárások értékelésekor sokszor csak azt nézik, hogy minél kevesebb forintot költsenek a minisztériumok feladatainak megismertetésére - állítja több reklámszakember. Az egyik reklámügynökség neve mellőzését kérő szakembere egyszerűen ostobának titulálta a rendszert - írja a Magyar Hírlap.

Braun Róbert, a miniszterelnöki kabinet kommunikációért felelős helyettes államtitkára a minősítést túlzásnak tartja, de elismerte, hogy a közbeszerzési törvény elsősorban "nem a kreativitást és a szakmai hozzáértést veszi figyelembe".

A szakemberek szerint a silány kormányreklámok ellenpéldája a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium január 5-én megkezdett "Adott a lehetőség" című kampánya. A gazdasági minisztérium 160 milliós akcióját pozitívan értékelik a reklámszakemberek.

A kommunikációs tevékenységet végző minisztériumok önállóak, de a reklámkampányokat a kormány egységes kommunikációjába illesztik. A kormány az uniós csatlakozásig, illetve az európai parlamenti választásokra buzdításig sok százmillió forintot költ propagandára.