Nyilvános fülkéből dolgoznak a bankkártyacsalók

Vágólapra másolva!
Új trükköt alkalmaznak a bankkártyacsalók: elintézik, hogy az automata benyelje a kártyát, a készülékre pedig egy nyilvános telefonfülke számát írják. Amikor a kártyatulajdonos gyanútlanul felhívja a fülkét, a bank munkatársaként mutatkoznak be, majd elkérik a PIN-kódot, később pedig megcsapolják a bankszámlát.
Vágólapra másolva!

Az utóbbi időben Budapesten és a nagyobb vidéki városokban elszaporodtak a bankautomatás csalások - derül ki a K&H Bank közleményéből. A bank tájékoztatása szerint a leggyakoribb módszer, hogy a csalók egy speciális eszközt helyeznek el az automata kártyanyílásába, amely megakadályozza, hogy az ügyfél visszakapja a kártyáját. A csalók számolnak azzal, hogy az ügyfelek ilyenkor egyből a berendezésre kiírt ügyfélszolgálati telefonszámot hívják, ezért már előre kicserélik a számot egy közeli nyilvános fülke telefonszámára.

A fülkében maguk a csalók veszik fel a telefont, és persze a bank munkatársaiként mutatkoznak be, majd kérdéseket tesznek fel arról, hogy pontosan hol, mikor nyelte be a kártyát az automata. Mikor a kártyatulajdonos megadja ezeket az adatokat, elkérik a PIN-kódot is, mondván, hogy enélkül nem tudják kivizsgálni az ügyet. Végül rendszerint azzal nyugtatják meg az ügyfelet, hogy másnap a legközelebbi bankfiókban visszakapja a bankkártyáját. A csalók ezután megvárják, míg az ügyfél otthagyja az automatát, majd odamennek és kiveszik a kártyát, és egy másik automatánál pénzt vesznek le róla.

A bank a közleményben azt kéri az ügyfeleitől, hogy a kártya PIN-kódját "soha, semmilyen módon és körülmények között ne" árulják el senkinek. Megjegyzik, hogy a bank munkatársai eleve nem kérik és nem is kérhetik el a kódot semmilyen ügy intézésekor. A pénzintézet kéri azt is, hogy ha valakinek beragad a kártyája és fel akarja hívni az ügyfélszolgálatot, akkor előtte mindig ellenőrizze, hogy az eredeti lemezdarabot nem ragasztotta-e le valaki. Még egyszerűbb, ha ellenőrzi, hogy a bank által üzemeltetett, hivatalos telefonszám van-e az automatára írva, vagy pedig valamilyen más telefonszám. A bank az [origo] érdeklődésére közölte, hogy megkárosított ügyfelektől értesültek a csalási módszerről.