Hűtlen kezelés miatt nyomoznak Ragáts ellen

Hűtlen kezelés gyanúja miatt nyomoz a Budapesti Rendőrs-főkapitányság (BRFK) a Magyar Televízió egyik korábbi elnöke ellen - közölte kedden a rendőrség. A BRFK szerint a tévé elnöke 2003. júliusában úgy kötött 55 milliós filmszerződést egy betéti társasággal, hogy nem kérte az elnökség beleegyezését. Ráadásul a filmek végül nem kerültek adásba, bár 13 milliót már kifizettek a cégnek, amit a televízió nem kapott vissza. A rendőrség által vizsgált időszakban Ragáts Imre volt az MTV elnöke.

Forrás: ORIGO
Ragáts Imre

Egy volt tévéelnök hűtlen kezelésének alapos gyanúja miatt tett feljelentést a Magyar Televízió jogi osztálya, a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) nyomoz az ügyben - közölte a rendőrség kedden. Péntek József alezredes, a BRFK gazdaságvédelmi osztályvezetője megerősítette a Magyar Hírlapban megjelenteket. Közölte: a Magyar Televízió jogi osztálya "egy korábbi tévéelnök tevékenységével kapcsolatban" feltételez hűtlen kezelést, ezért április 21-én feljelentést tett az V. kerületi rendőrkapitányságon.

Mivel a hűtlen kezelés értéke meghaladja a kerületi kapitányság hatáskörét, az ügyben május 3. óta a BRFK nyomoz. Az alezredes tájékoztatása szerint a feljelentés szerint a televízió elnöke 2003. júliusában egy betéti társasággal kötött szerződést filmek megvásárlására és sugárzására. "Ez a szerződés 55 millió forintról szólt, a kuratórium döntése szerint 50 millió forint felett a szerződéskötést megelőzően az elnökség előzetes hozzájárulását kell kérni, ami ebben az esetben elmaradt" - jelentette ki Péntek.

A filmekre 13 millió forintot ki is fizettek, bár azok végül nem kerültek adásba. Később a betéti társaság és a Magyar Televízió közti szerződést felmondták, de úgy, hogy a kifizetett 13 millió forintot nem kellett visszafizetni - tette hozzá az alezredes. A televízió jogi osztálya szerint, ha közös megegyezéssel bontották fel a szerződést, akkor az eredeti állapotot kellett volna visszaállítani, azaz a 13 millió forintot is vissza kellett volna fizetni a televízió kasszájába.

Péntek József elmondta: bekérték a feljelentés mellékleteit, a szerződéseket, de ezeket egyelőre nem kapták meg. Tájékoztatása szerint a szerződésben szereplő személyeket meghallgatják majd és ezután döntenek, hogy a volt tévéelnöknek van-e büntetőjogi felelőssége az ügyben. Az MTV az ügyben érintett cég ellen még márciusban polgári pert indított.

KAPCSOLÓDÓ CIKK