Illatosítóért és ingyensörért sem kötik be az övet

Ingyensör, csokinyuszi, cukorka osztogatásával próbálják egy ideje a rendőrök felhívni az autósok figyelmét a szabályok betartására. Legutóbb Szegeden illatosítót adtak büntetés helyett a szabálysértő autósoknak. Az akciót szervező megyei rendőrség munkatársa szerint eddig nem volt látványos eredménye az ilyen kezdeményezéseknek, és hasznosabb lenne, ha a közlekedési ismereteket kiemelt tantárgyként oktatnák az iskolákban.

Fotó: MTI
Nem mindig büntetnek

Illatosítókat osztogattak szerdán a kisebb szabálysértéseket elkövető autósoknak Szegeden. Az egynapos akciót a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság és a helyi parkolási cég szervezte. A rendőr-főkapitányság közlekedésbiztonsági osztályának hadnagya, Vad Róbert az [origo]-nak elmondta, a parkolási szabályok betartására és a biztonsági öv fontosságára akarták felhívni az autósok figyelmét. Ha valaki tilosban parkolt, akkor kivételesen a Mikulás-csomagnak nevezett tasakban nem csekket, hanem egy olyan autóillatosítót kapott, amelynek egyik felén a parkolási cég, a másikon pedig a rendőrség tájékoztató szövege olvasható.

A magyar rendőrség már korábban is szervezett a szegedihez hasonló akciókat. Előfordult például, hogy a húsvét idején csokinyuszit osztogattak a rendőrök, máskor pedig cukorkát adtak az autósoknak. A Csongrád megyei rendőrök korábban például egy sörgyárral közösen léptek fel a biztonsági öv becsatolásáért. Aki nem volt bekötve, annak illatosítót adtak, aki viszont bekapcsolt övvel autózott, annak egy üveg alkoholmentes sör volt a jutalma. Vad Róbert elmondta, tervezik, hogy novemberben vagy decemberben is tartanak egy a mostanihoz hasonló akciót, amelynek során jégkaparókat fognak osztogatni az autósoknak.

Kérdésünkre, miszerint az ilyen kezdeményezések mennyire eredményesek, a hadnagy elmondta, az utóbbi években minimálisan ugyan, de valamelyest nőtt azoknak a száma, akik becsatolják a biztonsági övet. Hozzátette ugyanakkor, hogy még mindig nagy az elmaradás: Magyarországon tíz autós közül ketten-hárman használják az övet, míg régebbi uniós országokban heten-nyolcan. Vad Róbert szerint azzal lehetne komolyabb eredményeket elérni, ha az iskolákban kiemelt tantárgyként tanítanák a közlekedési ismereteket, és szigorúan számon is kérnék a diákoktól a tanultakat.

KAPCSOLÓDÓ CIKK