Ütemes menetrendet vezet be a MÁV

Vágólapra másolva!
Az elővárosi fejlesztési program egyik első lépéseként vasárnaptól Budapest-Vác és Budapest-Veresegyház között életbe lép az úgynevezett ütemes menetrend, melynek lényege, hogy a vonatok napközben minden óra azonos percében azonos vágányról indulnak az állomásokról - jelentette be a MÁV.
Vágólapra másolva!

A vasúttársaság tájékoztatása szerint az új menetrenddel és a gyorsított, úgynevezett zónázó vonatok segítségével 25, illetve 35 percre, a korábbinak mintegy felére csökken a menetidő a városok között. Munkanapokon Budapest és Vác között, a 70-es vonalon az eddigi 83 helyett 117 vonat, hétvégén 46 helyett 76 járat fog közlekedni. Az ülőhely-kapacitás ezen a vonalon 20 százalékkal nő. Az ütemes menetrend másik vonalán, Budapest és Vácrátót között (71-es vonal) munkanapokon 45 helyett 52 vonat, hétvégén 34 helyett 40 vonat fog közlekedni, ez összesen 15 százalékkal növeli az ülőhely kapacitást.

A MÁV Rt. a 2010-ig terjedő időszakban a 70-es vonalon 18,7 milliárd forintot, a 71-esen 8,8 milliárd forintot fordít új villamos motorvonatok beszerzésére illetve a jelenlegiek felújítására - áll a vasúttársaság közleményében. A következő ütemes menetrendet Budapest-Cegléd-Szolnok és Budapest-Újszász-Szolnok vonalakon a pályarehabilitációs munkák befejezése után vezetik majd be. A menetrendi fejlesztésekkel 2007-re a jelenlegi napi 271 elővárosi vonat helyett 458 közlekedik majd a társaság tervei szerint.

A MÁV augusztus eleji tájékoztatása szerint az elővárosi közlekedés fejlesztését három szakaszban kívánják megvalósítani, a program megvalósítása 2010-ig összesen 400-500 milliárd forintba kerülne. Ennek érdekében 2005-ben költségvetési forrásból az idei 59,5 milliárd forintnál 20 milliárddal többet szeretne kapni a társaság. Az elővárosi közlekedésben a vasút átlagosan 124 ezer utast szállít naponta, a MÁV szerint az elővárosi projekttel a következő 5 évben a vasúttal utazók száma 40-50 százalékkal nő. A főváros területére 11 vasútvonal fut be, ezek mindegyike részt vesz az elővárosi forgalom bonyolításában.