Tortúra az egyiptomi nyaraláson

Vágólapra másolva!
Utcán hagyott utasok, kiabáló idegenvezető és a városközponttól nagyon távoli szálloda - többek között ezekkel a panaszokkal juttatott el levelet az [origo] szerkesztőségébe két utas, akik jelenleg is Egyiptomban nyaralnak a Kartago Tours szervezésében. Az utazási iroda azt állítja, hogy azt teljesítik, amit a szerződésben vállaltak, és csak néhány hőzöngő utas hergelte fel a többieket is. Egy független utazásszervező szerint nem egyedi esetről van szó, az egyre olcsóbb utak egyre rosszabb színvonalú szolgáltatásokat eredményeznek.
Vágólapra másolva!

Egy nílusi hajóút után kezdődött a tortúra, amiről az [origo]-hoz eljuttatott levelében számol be két utas, aki a Kartago Tours szervezésében nyaral jelenleg is Egyiptomban. Az iroda katalógusában "Scarab" néven szereplő körutazás programja szerint miután három éjszakát hajón töltöttek, Hurghada városában következett volna még hét nap pihenés. Az egyik utas, Patkó Ágnes beszámolója szerint azonban a csapat egyik felét a várostól 60 kilométerre szerették volna elszállásolni, ezt nem fogadták el, és azt az ajánlatot sem, hogy csak egy éjszakára maradjanak, mert attól tartottak, hogy a helyzet később sem változik.

A szervezők ekkor tovább vitték az utasokat egy másik szállodához, ahol az utasok egy része - akik háromcsillagos szállodára fizettek be - leszállt. Mivel a buszban zárva volt a vécé, a többiek is szerettek volna leszállni, de nem engedték be őket a szálloda mosdójába. "Az egyik tiltakozó nőt úgy rángatta a kirendelt képviselő, hogy lila foltok lettek rajta. Üvöltött, hogy takarodjunk vissza a buszba" - áll a beszámolóban. Miután továbbmentek egy újabb szállodához, még egy idegenvezető csatlakozott hozzájuk, aki videofelvételt készített a felháborodott utasokról, akik szintén kamerázták őt.

Az öt óra körül kezdődő buszozás után este 10-re értek El Gounába, ami az eredetileg ígért Hurghadához tartozó városrész. Itt először csak a csoport egyik részének, később mindenkinek ajánlottak szállást, az utasok azonban ezt sem akarták elfogadni, mivel a városközponttól nem ennyire távol - körülbelül 20 kilométerre - eső szállodára számítottak. A vitatkozásnak az vetett véget, hogy a buszvezető beindította a motort, ezért ijedtében mindenki gyorsan kipakolt. Mivel az idegenvezetők és a busz is elment, a csoport végül bejelentkezett a szállodába - derül ki az e-mailen eljuttatott beszámolóból.

Azóta sem találkoztunk magyar idegenvezetővel, magunknak szervezünk programokat - mondta az [origo]-nak Patkó Ágnes, aki azt is hozzátette, hogy néhány utas beszélt az utazási iroda budapesti központjával, de nem kaptak segítséget, azt állították, hogy minden rendben van. A bánásmód mellett leginkább azt sérelmezik, hogy a szálloda, ahol végül szállást kaptak nagyon messze van Hurghada központjától, miközben a csoport 12 tagjának utazási szerződésében az áll, hogy a szállás maximum 14 kilométerre lehet a központtól.

A szerződésnek megfelelően jártunk el, nem szegtünk szerződést - mondta az [origo]-nak a Kartago Tours jogásza, Füri Mihályné, aki azt is hozzátette: nem kötnek olyan szerződést, amiben ilyen kitétel szerepel, hogy a szállás maximum 14 kilométerre lehet a városközponttól. A csoport 12 tagja valóban kérte, hogy a központ közelében szeretne lakni, ezért a szerződésbe bekerült, hogy "lehetőség szerint" a szállás a városközpont 14 kilométeres körzetében lesz, ez viszont nem jelent kötelezettséget az irodára nézve - közölte Füri Mihályné.

A bánásmóddal kapcsolatban elmondta, hogy ő úgy tudja az idegenvezetőtől, hogy az utasok támadtak rá, nem voltak hajlandóak leszállni a buszról, teljesen kezelhetetlenek voltak. Néhány utas elégedetlenkedett, ők hergelték fel a többieket is - tette hozzá. Az utasok még megérkezéskor megkapták a kinti idegenvezetőink elérhetőségeit, tehát most is kapcsolatba tudnak lépni velük, nem kell önállóan szervezniük az útjaikat - mondta az utazási iroda munkatársa.