Egy fővárosi rendelkezés szerint idén télen a hidakon és a felüljárókon csak mechanikai tisztítás engedélyezett, sózni csak különlegesen szélsőséges helyzetben szabad négyzetméterenként legfeljebb tíz grammot, a teljes szezonban összesen ezer grammot. Ez érvényes a védett fasorokra is, ráadásul a fák tövébe tilos lesz havat hordani - írja a Népszabadság.
Tavaly összesen 30 ezer köbméternyi síkosságmentesítőt szórt szét a városban a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Rt. 950 millió forintos összköltséggel, és idén is ekkora mennyiségre lehet számítani. Ezúttal azonban több lesz az alternatív anyag, például az Üllői úton folyékony síkosságmentesítés lesz, az M5-ös autópálya bevezető szakaszán nedvesített magnézium-kloridot vetnek be, az Andrássy úton pedig kalcium-kloridot, zeolittal keverve.
Az eredményeket az FKF Rt. környezetvédelmi laborjának munkatársai folyamatosan ellenőrzik. A laborvezető, Koltainé dr. Pfeiffer Zsuzsanna elmondta a Népszabadságnak, hogy hiába kísérleteztek az elmúlt években több mint ötvenféle más anyaggal, kiderült, minden vegyületnek van káros mellékhatása, és nem hatékonyabbak mint a só. Halász Géza kommunális igazgató szerint a kloridokat jó ideig nem tudják kiváltani, ezért igyekeznek kikísérletezni, mekkora az optimális mennyiség. Közölte, a sónál jóval drágábbak a környezetkímélőbb anyagok, az Andrássy útra szánt kalcium-klorid például hétszer annyiba kerül.
A társaság idén 160 géppel indul a télnek, ám a kocsik átlagéletkora tizennégy év. 89 járművön viszont már műholdas navigációs rendszer működik. Az rt. kivonja a szolgálatból az utolsó hét ZIL-jét, egyikből múzeumi relikvia lesz. Az újabb, korszerű modellekben a só- vagy homokszórást elektronika szabályozza.
Nagyobb hó esetén megint szívesen látják az önkéntes hómunkásokat, akik idén is a tavalyi bérezés szerint - délelőtt 2200, délutántól estig 2400, éjszaka 2600 forintért - lapátolhatnak - írja a Népszabadság.