Névvitában áll az Est Média és a Sanoma

Vágólapra másolva!
Megtámadta a National Geographic Junior nyilvántartásba vételét az Est Média, mert úgy vélik, hogy a fiataloknak szóló, természettudományos magazin bitorolni akarja az általuk már korábban bevezetett Junior lapcímet. Az induló magazin kiadója, a Sanoma szerint azonban a két lapot nem lehet majd összetéveszteni, más lesz tartalmilag és formailag is. Az új lap engedélyezéséről a kultusztárca dönt, a határozatot csak bíróságnál lehet megtámadni.
Vágólapra másolva!

Jogsértőnek tartja a Junior című ingyenes magazint kiadó Est Média, hogy a Sanoma kiadó National Geographic Junior elnevezésű magazint tervez piacra dobni. Az új lap megjelenését a Sanoma honlapján szereplő iformációk szerint március elsejére tervezték.

"A Junior egy bejegyzett márkanév és az új magazin ránézésre is hasonló lenne a miénkhez" - mondta az [origo]-nak Hanák Tamás, az Est Média stratégiai értékesítési igazgatója, aki azt is hozzátette, hogy a két lap ugyanannak a korosztálynak - 14 év alatti gyerekeknek - szólna.

A National Geographic Juniort már nyilvántartásba vette a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának (NKÖM) Lapnyilvántartási Irodája, itt nem találtak semmi kivetnivalót az új lap megjelenésében. A döntés ellen azonban fellebbezést nyújtott be az Est Média. Az ügyben másodfokon a NKÖM jogi főosztálya dönt majd, ezt a határozatot már csak bíróságnál lehet megtámadni.

A Lapnyilvántartási Iroda azt vizsgálja, hogy a bejegyzésre váró új lap grafikai megjelenésével, külalakjával vagy egyéb jellemzőjével hasonlít-e egy, már korábban nyilvántartásba vett laphoz. Azt ugyanakkor nem ellenőrzik, hogy a lap címében szereplő szót valamelyik kiadó levédette-e már - tudtuk meg az iroda munkatársától. A másodfokon eljáró jogi főosztály vizsgálatának az lesz a fő kérdése, hogy az olvasókat megtévesztheti-e az új lap megjelenése, összetéveszthetik-e a két magazint.

A National Geographic kiadójánál nem tervezik, hogy megváltoztatják a fiataloknak szóló lap nevét. "A Junior név nem önállóan jelenik meg a magazinon, hanem a jól ismert National Geographic címmel együtt" - mondta az [origo]-nak Czingráber Eszter, a Sanoma lapigazgatója. A név nem a Sanoma találmánya, hanem az amerikai National Geographic Kids című magazin Európában leggyakrabban használatos elnevezése, nemzetközileg bejegyzett márkanév - tette hozzá a lapigazgató. Az új magazin 355 forintba kerül majd, újságárusoknál, illetve előfizetéssel lehet majd hozzájutni.

A Est Média kiadványa ugyanakkor egy ingyenes magazin, iskolákban és gyorséttermekben terjesztik. Tartalmilag is egész más a két lap, egyik egy programmagazin, a másik pedig fiataloknak szóló, természettudománnyal foglalkozó kiadvány - sorolta a különbségeket a Sanoma lapigazgatója.

Az Est Média vezetője ezzel kapcsolatban elmondta: az általuk kiadott, tíz éve megjelenő magazinban nem kizárólag programajánló, hanem például tudománnyal foglalkozó cikkek is megjelennek. Hanák Tamás közölte: kitart álláspontja mellett, és bírósághoz fordulnak, ha az NKÖM jogi főosztályán számukra kedvezőtlen határozat születik.

Tiefenthaler Eszter