Júliusban eldőlhet az M0-s híd sorsa

Vágólapra másolva!
Június 27-ére halasztotta el a Fővárosi Bíróság az M0-s északi hídjának építési engedélyével kapcsolatos pert. Az engedélyt Szigetmonostor támadta meg, a település ugyanis a nagy híd mellett egy másik hidat is szeretne. A Duna-híd építését kifogásolják a zöldek is, az ezzel kapcsolatos per júliusban folytatódik. A híd építése a perek ellenére is folyik, a tervek szerint 2007-re készül el.
Vágólapra másolva!

Elhalasztotta kedden a Fővárosi Bíróság (FB) az M0-s északi hídjának építési engedélye körüli pert. A bíróság azért döntött a halasztás mellett, mert a Szentendrei-szigeten fekvő szigetmonostori önkormányzat nem kapta meg idejében a Nemzeti Autópálya Zrt. új beadványát, így arra nem tudott érdemben reagálni. Az FB sajtótitkársága szerint a perben június 27-én várható ítélet.

Szigetmonostor a Közlekedési Felügyelet által az északi hídra kiadott építési engedélyt támadta meg a bíróságon. A település ugyanis azt szeretné elérni, hogy a nagy híd mellett egy a helyiek közlekedését megkönnyítő, Szigetmonostort Szentendrével összekötő kis híd is épüljön fel.

Ha a Fővárosi Bíróság Szigetmonostor kérésére megsemmisíti az északi Duna-híd építési engedélyét, akkor a híd nem készül el az előírt 2007-es határidőre, sőt az építkezés évekre is leállhat. Az északi rész legtöbb vitát kiváltó létesítménye ellen korábban tiltakozott Újpest, Budakalász és Pomáz is. A tiltakozó települések ígéretet kaptak elkerülő utak építésére, Pomáz keresetét pedig elutasította a bíróság.

A híd ügyében folyamatban van egy másik per, amit több civil szervezet, többek között a Levegő Munkacsoport indított. A civilek szerint a tervezett híd forgalma veszélyeztetné a főváros ivóvízellátását biztosító szentendrei ivóvízbázist. A per júliusban folytatódik a Fővárosi Bíróságon.

Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya Zrt. szóvivője elmondta: a híd építése a jelenleg zajló perek ellenére továbbra is folyik, a cég rendelkezik érvényes engedélyekkel. Béni szerint az M0-s azért váltott ki ilyen heves indulatokat, mert a nyomvonalat 15 éve jelölték ki, azóta pedig a települések agglomerációja ráépült a tervezett útvonalra.

A jogszabályok szerint a teljes körgyűrűnek 2015-ig kell elkészülnie, az érvényes tervek szerint az M0 teljes nyomvonala 110 kilométer hosszú lesz. A nyomvonal azonban még 10-20 kilométerrel bővülhet a körgyűrű menti településekkel folytatott tárgyalások eredményétől függően.