Toller miatt érvel a vonat mellett egy fideszes

Vágólapra másolva!
Biztonságosabb volna, ha a képviselők továbbra is ingyenesen utazhatnának a tömegközlekedési járműveken Kovács Ferenc fideszes politikus szerint. A képviselő ezért egy törvényjavaslatot is benyújtott, amelynek indoklása szerint Toller László súlyos autóbalesete is arra figyelmeztet, hogy a politikusok biztonságosabb közlekedését kell elősegíteni a képviselői juttatásokkal is.
Vágólapra másolva!

A biztonságosság szempontjával indokolja egy fideszes politikus azt a javaslatát, hogy az országgyűlési képviselők továbbra is ingyen utazhassanak a tömegközlekedési járműveken. Kovács Ferenc a képviselők tiszteletdíjáról, költségtérítéséről szóló jogszabályhoz benyújtott, módosító javaslatában a júniusban súlyos autóbalesetet szenvedett, Toller László példáját is megemlíti. Szerinte a szocialista politikus karambolja is ráirányítja a figyelmet arra, hogy az a biztonságosabb, ha az országgyűlési képviselők továbbra is ingyenesen utazhatnak tömegközlekedéssel.

"Nem a pénzről van szó" - jelentett ki az [origo]-nak Kovács Ferenc, aki szerint más képviselői kedvezmények indokoltan csökkentek az elmúlt időszakban. "Egy politikus rohanó életvitele mellett fontos, hogy a kisebb kockázatot jelentő, zárt pályás tömegközlekedést vehesse igénybe. Másrészt példát is mutathatnának a tömegközlekedéssel járó képviselők" - tette hozzá. "Üljenek fel a vonatra, legalább tudnak beszélgetni a választókkal" - hoz fel még egy érvet a biztonság mellett a politikus, aki elmondása szerint legjobban Intercity vonattal szeret közlekedni körzete és lakóhelye, Sárvár és a főváros között.

A képviselőknek járó, főként közlekedésre szánt költségtérítés szabályozása azért is változtatásra szorul Kovács Ferenc szerint, mert a május végén elfogadott módosításokat életszerűtlennek tartja. Az országgyűlés tagjainak közlekedéséhez ugyanis aszerint járulnának hozzá állami pénzből, hogy az egyes képviselők választókerülete, milyen távolságra található Budapesttől. Csakhogy a fideszes képviselő szerint a távolság meghatározásánál "valamilyen útvonalkereső által kidobott, teljesen lehetetlen" irányokat vesznek figyelembe.

"A jelenlegi költségtérítési formából következő útvonaljavaslatok szerint harmad- és negyedrendű utakon kellene kitérőket tenni, pedig erre senkit nem kényszeríthetnek" - magyarázta Kovács, aki ezért azt javasolja, hogy a távolság számítása a gyorsforgalmi és a főútvonalak szerint történjen. "Kipróbáltam azt az utat, amire az én esetemben Sárvárig, a költségtérítés vonatkozna. A szokásos menetidő másfélszereséig tartott, összevissza kanyarogtam a Vértesben és a Bakonyban. Nyáron még hagyján, de télen ez működésképtelen" - tette hozzá. A fideszes politikus azt mondja, mindkét oldalról kérdezett meg politikusokat a javaslatáról, és állítása szerint a többség egyértelműen pártolta azt.

Gergely Zsófia