Az úszó-Eb-re járni fognak a villamosok

Vágólapra másolva!
Az úszó-Eb kezdetére helyreáll ugyan a villamosközlekedés a Moszkva tér és Újbuda között, de az átalakítások nyár végéig tovább zajlanak - jelentette be Demszky Gábor főpolgármester. A főpolgármester szerint a villamosvonal átalakításáért az egyébként a főváros tulajdonában álló BKV volt a felelős, de a villamoscsere és az oszlopdőlés körüli zűrzavar konkrét felelőseinek keresése még folyik.
Vágólapra másolva!

A BKV megállapodott a kivitelezővel, hogy július 26-ra, a margitszigeti úszó-Eb nyitó napjára a 4-6-os teljes vonalán biztosítja a villamosközlekedést - mondta Demszky Gábor főpolgármester szerdai sajtótájékoztatóján arról az intézkedéscsomagról, amit maga is "kármentőnek" minősített. A verseny rajtjáig lecserélik azt a két felsővezeték-tartó oszlopot, amelyek a hétvégén a Margit hídon kidőltek, és további hatvanat tartósarukkal erősítenek meg.

Ezzel azonban nem ér véget azoknak az átalakításoknak a sora, amire a Combino villamosok üzembe helyezése miatt előre nem várt módon kényszerül a BKV. Augusztus 3-ig a Margit híd és az Oktogon között cserélnek le néhány elöregedett oszlopot, az iskolakezdésre pedig a Petőfi híd és az Irinyi utca közötti szakaszon lévő 22 oszlop cseréje is befejeződik. Emellett megerősítik, illetve lecserélik a felsővezeték-tartó kábeleket, hogy azok is megfeleljenek az új villamosok műszaki feltételeinek.

A főpolgármester közölte azt is, hogy vizsgálatot rendelt el az ügyben a mulasztások mértékének és a felelősök kilétének megállapítására. A vizsgálatot Székely Gábor, a BKV felügyelőbizottsága főváros által delegált elnöke vezeti, aki a szakmai ellenőrzés lefolytatására a Műszaki Egyetemtől kért segítséget.

Demszky nem kívánt elébe menni vizsgálatnak, és a menedzsment (például Aba Botond vezérigazgató vagy mások) személyi felelősségére vonatkozó kérdést nem kommentálta. Ugyanakkor többször is elismételte: a villamosvonal átalakítása nem Budapest, hanem a - százszázalékos tulajdonában lévő - BKV Zrt. feladata volt. Egyelőre úgy tűnik, az átalakítás többletköltségeit is a cégnek kell állnia.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a sajtóban megjelent állításokkal szemben a Petőfi hídon lévő oszlopokkal nincs probléma, és a Margit híd sincs olyan rossz állapotban, hogy a felújításával ne lehetne megvárni az M0-s híd elkészültét, amit a terveknek megfelelően Demszky 2008-ra prognosztizált.