Új vasúti és autóbusz menetrend vasárnaptól

Vágólapra másolva!
Vasárnaptól új menetrend szerint közlekednek a MÁV és a Volán-társaságok járatai. A közlekedési reform keretében jövőre 14 mellékvonalat szüntetnek meg a tervezett 28-ból, a többiről további vizsgálatok után döntenek. A vonat és buszjegyek árát 2007-ben kétszer is emelik, a kedvezményeket pedig drasztikusan csökkentik.
Vágólapra másolva!

A vasúttársaság közlése szerint Kelet-Magyarország jelentős részén, a Budapest-Győr-Bécs, továbbá a Budapest-Esztergom vasútvonalon teljesen új menetrend szerint közlekednek a vonatok.

Vasárnaptól óránkénti InterCity (IC)-járat köti össze a fővárossal Miskolcot, Debrecent és Nyíregyházát, de itt kétóránként külön gyorsvonat is közlekedik. Útjára indul a kör-IC is, amely a miskolci és a nyíregyházi IC-járatainkat köti össze Szerencsen és Tokajon keresztül - míg ceglédi átszállással Kecskemét és Szeged felé nyújt gyors eljutást.

A szegedi vonalon óránként járnak majd IC-k a jelenlegi háromóránkénti követési idő helyett. A MÁV néhány megállóval bővítette azon települések számát, amelyek lakóinak elérhetővé teszik az IC-vel való utazást, a megnövelt ülőhely-kapacitás következtében pedig talán a pénteki-vasárnapi IC-helyhiány is enyhül.

Azok az utasok, akik nem igénylik az IC szolgáltatást, a szerelvényhez kapcsolt gyorsvonati kocsikat vehetik igénybe, amelyekben hely- és pótjegy váltása nélkül, de mégis óránként utazhatnak.

Az elővárosi vonalak óránkénti ütemes közlekedés indul Tatabánya-Oroszlány, Esztergom, Hatvan, Nagykáta, Cegléd és Kunszentmiklós-Tass felé. A vidéki nagyvárosok közelében munkanapokon legalább óránként lesz eljutási lehetőség Salgótarjánból és Szolnokról Hatvan felé, Füzesabony-Mezőkövesd, illetve Szerencs felől Miskolcra, Szerencs, Záhony, Debrecen felől Nyíregyházára, valamint Balmazújváros, Püspökladány és Nyíregyháza felől Debrecenbe.

A Volán-társaságok az új menetrendet az eddigi vonalak mentén készítették, a járatok száma a helyközi forgalomban 4-8 százalékkal csökkent.

Az egységes tarifarendszert 2007. május 1-jén léptetik életbe. Ebben megpróbálják kiegyenlíteni a MÁV- és a Volán-tarifák közti különbséget. Ezért az egységesítésben először 2007 január 1-től 6 százalékkal emelik a Volán és 16 százalékkal a MÁV-tarifákat. Május 1-től ezt újabb 4, illetve 17 százalékos tarifaemelés követi.

A megszüntetendő mellékvonalakról Kóka János közlekedési miniszter korábban elmondta: a párhuzamosan futó közlekedést nem összehangolni kell, hanem az egyiket megszüntetni.

[origo]/MTI