Megkezdődött Toller László balesetének pere

Vágólapra másolva!
A tárgyaláson sem tesz vallomást az a sofőr, aki a vádirat szerint Toller László volt pécsi polgármester balesetét okozta. A meghallgatott tanúk és szakértők szerint a vádlott nem vette figyelembe a záróvonalt, és úgy kezdett két teherautó előzésébe, hogy nem látta be az előtte lévő útszakaszt.
Vágólapra másolva!

Két tehergépkocsi-vezető, a sérülteket ellátó orvos és mentősök, valamint a műszaki szakértő meghallgatásával kezdődött szerdán Toller László volt pécsi polgármester balesetének első tárgyalási napja Szekszárdon a városi bíróságon. A vádlott védője zárt tárgyalás iránti kérelmét Farkas László büntetőtanácsa elutasította, a halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével vádolt gépkocsivezető pedig bejelentette, nem kíván tanúvallomást tenni.

A két teherautó-vezető vallomásából kiderült, hogy egy teherautónyi követési távolsággal mintegy két kilométeren haladtak egymás mögött, amikor a vádlott Mercedese beérte őket, és előzésbe kezdett. A műszaki szakértő szerint a 85-90 kilométerrel haladó teherautók megelőzéséhez a Mercedesnek legalább 20-25 kilométerrel nagyobb sebességgel kellett haladnia.

Az egybehangzó tanúvallomások szerint az előzéshez nem állt rendelkezésre belátható útszakasz, valamint záróvonal is kezdődött, amelyet a Mercedes gépkocsi vezetője figyelmen kívül hagyott. A tanúk meghallgatása során a védelem kérdése arra irányult, befolyásolta-e a baleset kimenetelét Toller László szolgálati kocsijának sebessége, valamint az, hogy a biztonsági öveket kétséget kizáróan nem kapcsolták be.

A műszaki szakértő válasza szerint a gépkocsi stabilitását mindezek a tényezők kedvezőtlenül befolyásolták, ugyanakkor a sértettek jogi képviselőjének kérdésére, hogy a kialakult veszélyhelyzet mennyiben volt sebességfüggő, a szakértő leszögezte, az nem a sebességtől függött.

Pécs polgármestere és gépkocsivezetője június 19-én a 61-es számú főúton Tamási és Dombóvár között szenvedett balesetet, amelynek következtében a polgármester gépkocsivezetője 3 héttel később életét vesztette, Toller László életveszélyes sérülései pedig súlyos egészségromlást eredményeztek.

A Mercedes vezetője a vád szerint úgy kezdett a teherautó és a pótkocsis járműszerelvény előzésébe, hogy a manővert nem tudta a záróvonal előtt befejezni. A szemből érkező személykocsival a polgármester sofőrje az ütközés elkerülése érdekében a jobb oldali útpadkára húzódott, majd elvesztette uralmát a jármű felett, és a kocsi a bal oldali árokpartnak csapódott.