Duna-parti pótlóbuszoktól óv a VEKE

Vágólapra másolva!
Ezúttal a 2-es villamos metróépítés miatt szükséges ideiglenes pótlásán vitázik a főváros vezetése és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A civil szervezet szóvivője szerint tönkretenné a Duna-part közlekedését a pótlóbusz beállítása, miközben a Főpolgármesteri Hivatal és a BKV szerint 100 milliót spórolnának ezzel a megoldással.
Vágólapra másolva!

"Nagyságrendileg nem növelné meg a metróberuházás költségét" - állítja Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője azzal kapcsolatban, hogy a főváros a 2-es villamos forgalmának ideiglenes vágányokon történő fenntartása helyett a villamos leállítása mellett döntött. A metróbiztosi jelentés, a Főpolgármesteri Hivatal, valamint a BKV pótlóbuszokat állíttatna be mintegy másfél évre (2007 nyarától 2009 elejéig) a 2-es villamos helyére, miközben a VEKE inkább a sajtóban januárban megszellőztetett ideiglenes rakparti vágányokat szorgalmazza.

A szakmai szervezet szerdán közleményében "megdöbbentően rövidlátó és káros döntésnek" nevezte a pótlóbuszok beállítását. Vitézy szerint egyrészt szerinte elkopnának az utasok a most jól kihasznált villamosjáratról és részben autóra váltanának, másrészt kényelmetlenséggel járna a megmaradt utasoknak a vonal egy részén buszra szállni, majd vissza a villamosra. A VEKE szóvivője szerint ráadásul a vonal módosított meghagyása nem kerülne sokba. Vitézy nem érti, hogy miért drágállják az ideiglenes pálya kialakításának költségeit a városházán, miközben azt szemrebbenés nélkül vették tudomásul, hogy a metró projektköltsége 500 milliárdosra emelkedett.

A városháza részéről Dancs Gábor, a közösségi közlekedés tanácsnoka nem így látja. "Én úgy tudom, hogy nagyon sokba kerülne az ideiglenes villamosvágányok kiépítése" - közölte az [origo]-val Dancs. Hozzátette: nem csak anyagi okai vannak annak, hogy a pótlóbuszok beállítása mellett döntöttek, szerinte a másik megoldás időben is kitolná a 4-es metró építésének befejezését.

"Mi szakmailag mindkét megoldást támogatjuk" - ismertette a BKV álláspontját Regőczi Miklós kommunikációs igazgató. Azt mondta, anyagilag mindenképpen a pótlóbusz a kedvezőbb megoldás, ezzel szerinte 100 millió forint körüli összeget tudna spórolni a főváros. Az ideiglenes vágányok beállításának, valamint a 2-es villamos rakparti üzemeltetésének költségét nagyságrendileg 500 millió forintra taksálta Regőczi.