Kövérséggel riogatnák a csokievőket

Vágólapra másolva!
A cigaretta után a csipszekre, csokikra is ijesztő címkék kerülhetnek. A fideszes Koszorús László ugyanis azt javasolja, hogy az egészségtelen, hizlaló termékek, például a csipszek, a csokoládék és a cukros üdítők csomagolásán tüntessék fel, hogy túlsúlyt okozhatnak.
Vágólapra másolva!

Újabb fegyvert vetnének be a csokik, üditők és csipszek ellen. Igaz, eddig minden ötlet végülis dugába dőlt: bár sokáig tervezte a kormány, végülis nem tiltották ki az oktatási intézményekből az édességeket, mint ahogy továbbra is mennek a csokireklámok a tévében a hétvégi mesenézős időszakokban. Fogyasztóvédők korábban azzal a javaslattal fordultak az Európai Unióhoz, hogy reggel hat és este kilenc óra között ne sugározzanak a televíziók olyan reklámot, amely egészségtelen élelmiszert népszerűsít. A civilek szerint azért van szükség egységes, országhatárokon átívelő szabályozásra, mert például Norvégiában (Norvégia nem tagja az EU-nak, de része az Európai Gazdasági Térségnek) és Svédországban hiába tiltották be saját területükön belül ezeket a reklámokat. Aláásta a kezdeményezést, hogy külföldről sugározva továbbra is elérték az egészségtelen termékek hirdetései a svédeket és a norvégokat. A szabályozás előfeltétele, hogy meghatározzák: egyáltalán mi alapján számít egészségtelennek egy élelmiszer. A nyilatkozat aláírói azt javasolják, hogy ezt az Európai Unió szintjén elfogadott tápanyag-profiloknak megfelelően határozzák meg.

Nem aratott sikert a civilek azon kezdeményezése sem, hogy azokon az élelmiszereken, melyeknek magas a zsír-, cukor- vagy sótartalma, semmiképp ne szerepelhessen olyan megtévesztő jelző, mely arra utal, hogy jót tesz az egészségnek. A fogyasztóvédők az Európai Parlamenttől várták, hogy véget vessen annak a gyakorlatnak, hogy a "Jót tesz a csontoknak", "segíti a koncentrációt", "erősíti az immunrendszert" szövegekkel adják el a csokoládékat.

A Fidelitas alelnöke úgy küzdene a kövérség ellen, hogy a túl zsíros, túl cukros, vagy túl sok "E-tartalmú" ételek és italok csomagolásán, valamint az ilyen termékek áruházi polcainál is figyelmeztetné a vásárlókat, hogy a termék túlsúlyt okozhat. Koszorús László az ügyben kérdőre vonta Horváth Ágnes egészségügyi minisztert is, akitől arra vár választ, hogy a minisztérium milyen programokkal küzd a túlsúly társadalmi problémája ellen.

Az elhízás problémája lassan a magyar lakosság felét érinti, legnagyobb arányban a 30-35 év feletti korosztályt. A problémák már fiatal korban elkezdődnek, sok gyerek is rendkívül egészségtelenül táplálkozik, és nem mozog, nem sportol semmit.