Kiakadtak a kamionosok a zónás terven

Vágólapra másolva!
Ha megvalósulna az MSZP javaslata, három hónap múlva a járőröző rendőrök üldözőbe vehetik, majd megbüntethetik azt a teherautót, amelyik a Nagykörúton belüli utcákba merészkedik. A fuvarozók szerint a terv éppen visszájára sülne el, ráadásul még áremeléshez is vezetne.
Vágólapra másolva!

Sem a jogi, sem a szakmai feltételek nem adottak - jelentette ki az [origo] kérdésére Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkárhelyettese az MSZP Kamion Stop 2008 névre elkeresztelt koncepciójáról. A fuvarozók az elképzelést lufinak tartják.

A kamionforgalom csökkentése érdekében azt javasolják a szocialisták, hogy három - piros, fehér és zöld - zónát jelöljenek ki Budapesten: a legbelső zónából teljesen száműznék a tehergépjármű-forgalmat, az ezt határoló fehér zónában csak engedéllyel, illetve díjfizetés esetén közlekedhetnének a kamionok, a piros zóna pedig tulajdonképpen egy kamionfolyosó lenne az áthaladó forgalomnak.

A zónás terv célja a forgalom, a levegőszennyezés és a zaj csökkentése, amit a politikusok szerint kisteherautók bonyolítanának le a jövőben. Az egyesület munkatársa szerint ez éppen fordítva sülne el: "ha három, négy vagy hat kisteherautó viszi ugyanazt az árumennyiséget, az jóval nagyobb torlódást okoz, és jobban szennyezi a környezetet is". Hozzátette, eddig sem velük, sem társszervezeteikkel nem egyeztettek a fővárosi szocialisták.

"A Budapesten belüli kamionforgalmat csak addig és csak olyan mértékben viseljük el, amennyire a tranzit elkerülhetetlen" - mondta az [origo]-nak Burány Sándor, MSZP Budapesti Tanácsának elnöke, amely előállt a javaslattal. A Kamion Stop 2008 koncepciója még csak körvonalazódik, ezután egyeztetnének a kerületekkel, a fuvarozók, a kereskedők és a szolgáltatók érdekképviseleteivel.

A Nagykörúton belüli teljes tiltást és az ennél egy fokkal enyhébb fehér folyosón belüli közlekedési változásokat a szocialisták már január 1-től érvénybe léptetnék. Pedig ehhez módosítani kellene Budapest közút-felújítási stratégiáját, hiszen a megváltozott terhelés miatt máshol lenne szükség felújításokra, és új közlekedési táblákra is szükség lenne.

Bár az ötletet beharangozó sajtótájékoztatót jelzésértékűen az 1-es villamosnak a BRFK közlekedésrendészetével szemben lévő megállójában tartották a szocialista politikusok, a rendőrséget eddig senki nem kérdezte meg, mi a véleménye a tervről. Pedig a megvalósítása a fővárosi rendőrökre hárulna, de mint arra Burány Sándor felhívta a figyelmet, jelenleg is a rendőrök kötelessége a közúti ellenőrzés. Ha bebizonyosodik, hogy a zónahatárokat jogosulatlanul átlépő tehergépjárművek lefülelése többletmunkát jelent a hatóságnak, akkor majd velük is egyeztetnek a probléma megoldása érdekében.