A gyerekekre nyomul a BKV reklámjaival

Vágólapra másolva!
Hol a tömegközlekedés fontosságát hangsúlyozza, hol a járatritkításokat védi a BKV, ami nyár óta nagyszabású PR-akcióba kezdett. A gyerekeknek süsüs mesevillamost indítottak, a kalandvágyókat pedig a januárban kezdődő Bamako Rallyra várják. A BKV szerint a fő céljuk ezekkel az akciókkal a gyermekek megnyerése, mert ők a jövő utasai.
Vágólapra másolva!

Szerteágazó kampányt folytatott az elmúlt hónapokban a BKV. Nyár közepén mesevillamost indított a kicsiknek Süsüvel és a mese három szereplőjével. Ősszel szerveztek utcai kampányt az autósok győzködésére, filmet forgattak a járatritkítások indoklására, decemberben pedig egy Jean Michel Jarre-videóklipet vetítenek több metróállomáson, hogy felhívják az utasok figyelmét a környezetvédelem fontosságára.

Csavaros kampány

"A BKV Zrt. azért is állt az ügy mellé, mert a francia művész nem csak hagyományt teremtő zenei stílusáról ismert, hanem környezettudatos magatartásáról is... Jarre szerint is célravezető a 'gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan' eljárás, ezért buzdítjuk a budapestieket és a fővárosba látogatókat a BKV Zrt. járműveinek használatára. Tudvalevő, hogy Budapesten a levegőszennyezés 60%-áért az autóforgalom a felelős, míg az autóbuszok ennek csupán tizedét, vagyis 6%-ot bocsátanak ki" - magyarázza a honlapján a BKV, miért választották épp a francia művész videóját.

A dolog érdekessége, hogy a rövid ideig futó, a járatritkításokat indokló videójában viszont azzal védte egyes vonalak felszámolását a BKV, hogy az autóbuszok üzemanyag-felhasználása gazdaságtalan. "Talán nem mindenki gondol bele abba, hogy a BKV-buszok is üzemanyaggal működnek, mint bármelyik autó. Ezért az üzemanyag-költségekkel éppúgy számolni kell, mint saját otthoni költségvetésünk esetében. Egy fontos különbség azért van: az autó tankolását az fizeti, aki az autót használja, míg a kihasználatlan buszokét mindannyian fizetjük" - állt a 12 perces reklámfilmben, amelyet azóta már eltávolítottak a BKV honlapjáról. A reklámfilm állítólag felháborodást keltett a főváros városüzemeltetési bizottságának ülésén.

Nagy BKV-teszt a Bamako Rallyn

Nem csak a reklámfilmekkel nyomul azonban a BKV. A társaság egysége is részt vesz a januárban induló Bamako Rallyn. Ennek során furcsa szempontok szerint tesztelnek egy buszt. A honlapon szereplő szöveg szerint megszámolják például, hány jegyet lehet kilyukasztani Budapest és Bamako között. Mérik, meddig tudnak az utasok állva utazni elalvás nélkül ezen a távon. Megnézik, felhasználható-e a felhevült BKV-busz teteje rántottasütésre, illetve, hogy lehet-e utazni a szélvédőn.

"A nagy BKV-teszt azzal a céllal jött létre elsősorban, hogy teszteljük a BKV-buszt idegen terepen, egészen Afrikáig, másodsorban pedig, hogy az út során teszteljünk minden olyan tárgyat, szolgáltatást, ami a BKV-hoz kötődik. Célunk, hogy minden nap érdekes, vicces, szórakoztató témát nyújtsunk az emberek számára. Célunk, hogy bebizonyítsuk, hogy a közösségi közlekedés nem unalmas, divatjamúlt, fárasztó és kényelmetlen dolog" - a BKV honlapján szereplő magyarázat szerint így függ össze a tömegközlekedés népszerűsítése a nagy BKV-teszttel.

Autósok bosszantása és zsákbábuk

Fricskázta az autósokat is a BKV. Az októberi tömegközlekedést népszerűsítő kampány során forgalmas útvonalakon, a reggeli csúcs idején nagy transzparenseket vittek a dugó miatt mérgelődő autósok elé ezzel a felirattal: "BKV-val már ott lennél".

Decemberben pedig a bliccelők ellen kampányolnak "Ne lógj rajtunk!" címmel. "A kampánnyal a BKV arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a jegy vagy bérlet nélkül utazók a fizető utasokra rónak terheket, nekik okoznak kárt" - közölte Zelenák Tibor, a sajtóosztály vezetője hétfői sajtótájékoztatóján. A kampány keretében két ember, napi 4 órában a hátára erősített bábuval demonstrálja, hogy a bliccelők a fizető utasokon "lógnak". A hétfőn elkezdődött kampány két hétig tart, és elsősorban a forgalmasabb megállókban - a 2-es és a 3-as metró, illetve a 4-6-os villamosok vonalán - találkozhatnak vele az utasok.

A jövő utasainak szólnak a kampányok

Az [origo] csütörtök óta próbálta elérni a BKV több munkatársát is. Arra akartunk választ kapni: ki dönt a cégnél az egyes kampányokról, a fent említett kampányok mennyibe kerültek és pontosan milyen képet akar magáról kialakítani a BKV ezekkel az akciókkal. A szerdán megérkezett válasz semmilyen konkrétumot nem tartalmaz a kampányok költségeire vonatkozóan. A levélből mindössze annyi derül ki, hogy a BKV "kommunikációja folyamatosan a pozitívabb utas megítélésre törekszik". "A BKV említett marketing kommunikációs akcióinak elsődleges célja az akciók célcsoportjainak, az ifjabb generációnak attitűd befolyásolása" - írta a sajtóosztály, hozzátéve, hogy a gyermekek azért a legfontosabb célcsoport, mert ők "a jövő utasai".