Kitartanak a sztrájk mellett a BKV-szakszervezetek

Vágólapra másolva!
Csak a járatritkítás visszavonása után hajlandóak érdemben tárgyalni követeléseikről a BKV szakszervezetei a cég vezetésével. Ezért a felek pénteki tárgyalásán sem történt érdemi előrelépés, így egyre nagyobb az esélye, hogy jövő pénteken újra leáll a fővárosi tömegközelekedés. Arról, hogy egyáltalán induljanak-e járművek, és milyen gyakran, jövő kedden egyezkednek.
Vágólapra másolva!

Nem született megegyezés a BKV vezetősége és a szakszervezetek képviselői között pénteken reggel az érdekképviseleti követelésekről szóló tárgyaláson. Nemes Gábor, a BKV-szakszervezetek sztrájkbizottságának szóvivője szerint a munkáltató javaslatot tett arra, hogy alakítsanak négy munkacsoportot, amelyek egyenként tárgyalják a szakszervezetek követeléseit. Ezt a szakszervezetek elutasították, mert szerintük csak akkor lehet érdemben tovább tárgyalni, ha a cég vezetősége visszavonja a járatritkítási tervezetet. A tárgyalások a munkáltató ajánlata szerint jövő hét kedden folytatódnak.

Gulyás Attila, a sztrájkbizottság másik szóvivője azt mondta, hogy az esetleges április 18-i egész napos sztrájk alatt nyújtandó még elégséges szolgáltatásra jövő hét keddre alakítják ki a tárgyaló felek saját álláspontjukat. A pénteki egyeztetésen a hétfői, félnapos munkabeszüntetés során felmerült technikai, szervezési problémákról tárgyaltak.

A szakszervezetek azt követeli, hogy a cégvezetés vonja vissza a járatritkítási tervezetet, és készítsen újat a szakszervezetek bevonásával, illetve ugyancsak vomja vissza a csoportos létszámleépítést, javítson a munkakörülményeken, továbbá vonják be őket a döntést előkészítő folyamatokba.

Demszky Gábor főpolgármester, Hagyó Miklós (MSZP) és Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettesek múlt pénteki levelükben a pénzügyi, a gazdasági és a kancelláriaminiszternél kértek 2008-ra 18,5 milliárd forintos plusz állami támogatást, ami 2010-ig évente az inflációval emelkedne. A városvezetők kifogásolták, hogy az állami támogatások reálértéken évek óta csökkennek, és kérték, hogy a tanuló-nyugdíjas bérletek állami árkiegészítését is inflációkövetően emeljék, illetve a táűrsaság visszaigényelhesse a gázolaj jövedéki adóját, illetve olcsóbban juthasson villamosáramhoz.

A pénzügyminiszter még hétfőn a parlamentben kizárta a BKV további pénzügyi támogatásának lehetőségét. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök pedig egy szerdai sajtónyilatkozatában egyértelműsítette ezt, majd pedig Kiss Péter kancelláriaminiszter válaszolt a városvezetők levelére. Ebben többek közt azt írta: "Emlékeztetem önöket, hogy a Magyar Köztársaságnak elfogadott konvergenciaprogramja és 2008. évi költségvetése van", illetve emlékeztetett arra, hogy 2003-ban a kormány egyszer már konszolidálta a céget. Akkor 37,3 milliárd forintos adósságot vállalt magára a költségvetés.