Listát készít a BKV azokról a szolgáltatásairól, amelyek nem köthetők szorosan a tömegközlekedéshez. A cégnek ugyanis többmillárdos megtakarításra lenne szüksége, ezt várja tőle a főváros vezetése. Több tevékenységet megpróbálnak majd a készülő lista alapján eladni vagy bérbe adni - írja városházi forrásokra hivatkozva a Népszabadság.
A lap úgy tudja, a spórolási listára kerül a sikló, a libegő és a dunai kishajóflotta is. Utóbbi eladása több százmilliós megtakarítást jelenthetne a BKV-nek. A sikló több milliárdot, a libegő pedig több százmilliót megérhet egy vevőnek.
A BKV-nél szóba került a buszgarázsok és remízek fölötti légtér hasznosítása is: az elképzelések szerint e többszintes, lapos épületek fölé több emelet magasságban is lehetne irodaházakat, bevásárlóközpontokat húzni.
Az ötletek között szerepel az is, hogy a HÉV-et 20-25 évre átadnák olyan vállalkozónak, aki vállalná a szerelvények felújítását, miközben a rendszert a BKV-től függetlenül működtetné is. Hasonló megoldásra az agglomerációs buszok esetében is gondoltak a kritikus gazdasági helyzetben lévő tömegközlekedési cégnél - írja a Népszabadság.