Két évig egy nagy építkezés lesz Budapest

Vágólapra másolva!
Felújítások és építkezések miatt korlátozzák Budapest-szerte számos helyen a forgalmat 2010-ig. Járhatatlan rakpartokra és hidakra, elterelésekre számíthatnak a fővárosiak a Váci úttól a Bartók Béla útig, a Margit hídtól a Szabadság hídig. Nem csak az autósok szenvednek azonban a felújítások miatt: a terelések számos BKV-járatot és a MÁV vonatait is érintik majd.
Vágólapra másolva!

Az évtized két legnehezebb éve következik a budapestiek számára, mert a főváros 2010-ig szeretné lebonyolítani a legjelentősebb beruházásokat. Egyszerre zárják le a budai alsó és felső rakpartot, lesz olyan időszak, amikor sem a Margit hídon, sem a Szabadság hídon nem lehet majd autóval közlekedni, és több útfelújítás is nehezíti majd a forgalmat. Erről Demszky Gábor főpolgármester és Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes számolt be sajtótájékoztatón.

A főpolgármester szerint a pénzügyi kényszer miatt kellett összesűríteni a beruházásokat, mivel uniós támogatásokra csak 2010-ig jogosult a főváros. Ezért kell egy időben felújítani a Szabadság hidat, a Margit hidat és számos utat, illetve megépíteni a 4-es metrót és a szennyvízgyűjtőt.

Margit híd csak BKV-nak

Idén június 16-tól augusztus 20-ig egyszerre lesz lezárva a budai alsó és felső rakpart a 4-es metró kivitelezésének felgyorsítása és a budai Duna-parti főgyűjtőcsatorna építése miatt. A Gellért téren ideiglenes út épül, ezen át haladhat majd a Budafoki út felől érkező forgalom. A tervek szerint augusztus 1-től a Margit hídtól északra eső szakaszt is lezárják, itt megemelik és a folyó felé egy forgalmi sávval kiszélesítik az alsó rakpartot, egy körülbelül 1200 méteres szakaszon.

A Szabadság hidat december 20-án adják át a villamosforgalomnak, de autóval leghamarabb csak jövő májusban lehet átkelni rajta. A Margit híd felújítása azonban már október 30-án elkezdődik, és 2010 májusáig tart. Autóval nem lehet majd felhajtani a hídra, de a tömegközlekedés járni fog, és gyalog is lehet majd használni.

Nyugati helyett Margit híd

Az északi összekötő vasúti hídon június 21-étől három hónapon át dolgoznak. Az érintett vonalon közlekedő vasúti szerelvények a szentendrei HÉV pályáját használva a Nyugati pályaudvar helyett a Margit hídig közlekednek majd.

A nyáron ugyanakkor átadják az M0 autópálya keleti szektorát és a hozzá tartozó Megyeri hidat. Ez javíthatja a főváros északi térségének közlekedését - mondta a főpolgármester.

Folytatódnak az útfelújítások is, bár idén az egyéb beruházások miatt csak 58, összesen 35,5 kilométer hosszúságú útszakaszt javítanak meg 3,9 milliárd forintból. A három évre szóló távlati tervekben összesen 300 kilométernyi utat akarnak felújítani. Az év végéig kiszélesítik a külső Váci utat is.

"Lehet vizionálni a közlekedés összeomlásáról"

2010 végéig jelentős fennakadásokra kell számítani a 4-es metró építésének helyszínein: a Belgrád rakparton, amely június 15-től az év végéig egyirányúvá válik a Fővám tér felé; az Astoriánál augusztustól, ahol a Rákóczi út felé megszakítva három héten át 2×2 sávra korlátozódik a forgalom; a Móricz Zsigmond téri állomás építése miatt szeptember elejétől a Bartók Béla úton, szeptember végétől pedig a Fehérvári úton módosul a villamosforgalom.

"Lehet vizionálni a közlekedés összeomlásáról, de ez nem fog bekövetkezni" - mondta Demszky. Hagyó Miklós közölte, a BKV - féléves egyeztetés után elfogadott - új összmenetrendjét augusztus 21-től kezdik bevezetni, ami szintén okozhat problémákat a fővárosiaknak.

A főváros legjelentősebb beruházásainak költségéből 60-70 százalékot áll az unió. A 4-es metró és a szennyvíztisztító megépítéséhez 200-200 milliárd forinttal járulnak hozzá.