Eltűnt az internetről a Kurucinfo

2008.07.05. 11:18

Péntek délután elérhetetlenné vált az egyik legismertebb magyar radikális jobboldali honlap, a Kurucinfo. A romák, cigányok, legújabban pedig a homoszexuálisok elleni fellépésre buzdító honlap ellen korábban többször próbáltak fellépni a hatóságok, de sikertelenül. Az üzemeltetők azzal bújtak ki a felelősség alól, hogy egy amerikai szerveren működtették az oldalt.

Elérhetetlenné vált pénteken a legismertebb magyar radikális jobboldali honlap, a Kurucinfo - hívta fel az [origo] figyelmét partnerünk, a Vírus Híradó. Az Egyesült Államokban bejegyzett és onnan üzemeltetett honlap forgalma Dallasban szakadt meg, tehát nem csak Magyarországon elérhetetlen. A honlap üzemeltetői szombaton közleményben tudatták, pénteken, magyarországi idő szerint délután 3 órakor a szolgáltató lekapcsolta a fő szervert.

A magyar hatóságok korábban hiába próbáltak fellépni a radikális honlap ellen. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök tavaly augusztusban utasította  az igazságügyi és rendészeti minisztert, hogy vizsgálja meg, milyen alkotmányos eszközök állnak rendelkezésére a Kurucinfó "gyűlöletkeltő gyakorlatával szemben". A hatóságok azonban hiába kértek segítséget az Egyesült Államoktól, nem jártak sikerrel, mert az USA-ban az európai gyakorlatnál szélesebben értelmezik a szólásszabadságot.

A Kurucinfo egyike volt azoknak a honlapoknak, amelyeken az elmúlt napokban a szombati melegfelvonulás megzavarására szólítottak fel radikális csoportok. Néhány napja például külön cikk jelent meg arról, hogy kell a tojások belsejét kiszívni, és a héjakat festékkel feltölteni. A szerző egyértelműen arra buzdított, hogy ilyen tojásokkal dobálják meg a felvonuló melegeket.

A Kurucinfo 2006 őszén kapott nagyobb nyilvánosságot, amikor közölte több, a zavargások résztvevőinek ügyeit tárgyaló bíró nevét, címét és telefonszámát. Később közéleti személyiségek telefonszámát is nyilvánosságra hozták. A lap szerzői élesen támadják a romákat, a zsidókat, a kormánypártokat, de bírálják a szerintük erélytelen Fideszt is.

A honlap készítői több írásukban is bizonygatták, hogy őket nem lehet felelősségre vonni, mivel a honlap külföldi szerveren működik. Az impresszum szerint a lap kiadójának igazgatója Libényi János (szabósegéd, aki 1853-ban merényletet követett el Ferenc József császár ellen), főszerkesztője Horváth Zsolt (ezen az álnéven közölt publicisztikát Schmidt Mária ellen a Magyar Nemzet), főszerkesztő-helyettese pedig Egei Antal (ez alatt a név alatt jelent meg a "Pokorni Zoltán birodalmat épít" című írás a Magyar Nemzetben).

KAPCSOLÓDÓ CIKK