Kohóban végezték a MÁV tehervagonjai

Vágólapra másolva!
Darabonként 200-300 ezer forintért vagy még kevesebbért vették meg a fémkereskedők a MÁV leselejtezett tehervagonjait, amelyeket aztán jóval magasabb áron adtak el az alapanyaghiánnyal küzdő kohászati cégeknek. Beolvasztották azt a kétezer kocsit is, amely miatt rendőrség hűtlen kezeléssel gyanúsítja a MÁV Cargo vezetőjét. A MÁV rendkívüli közgyűlése szerdán Völgyi Miklóst, a MÁV Cargo Zrt. kereskedelmi igazgatóját nevezte ki vezérigazgatónak.
Vágólapra másolva!

Magyar és külföldi kohászati cégek vásárolták meg a MÁV leselejtezett tehervagonjait, belföldön főleg a diósgyőri kohászat volt vevő az alapanyagra - értesült az MTI. A kétezer tehervagon 2002-2003-as eladása miatt a rendőrség hűtlen kezeléssel gyanúsítja a MÁV Cargo vezetőjét és két társát.

A vagonok jelentős része hulladékvassá feldarabolva érkezett a diósgyőri kohászathoz. Az emberek fellélegeztek, amikor megérkezett az alapanyag, mert ismét tudtak dolgozni - mondta el Ágothai József, a vasasszakszervezet helyi vezetője. A 2000-es évek elején a cég a túlélésért küzdött, több felszámolási eljárás indult ellene, tulajdonosok váltották egymást. A termeléshez elengedhetetlen volt az ócskavas, ezért jószerivel nem nézték, hogy az honnan érkezett - tette hozzá Ágothai.

Az alapanyag-beszállítóval az ócskavas-kereskedők álltak közvetlen kapcsolatban. Kohászati szakemberek szerint a leselejtezett, feldarabolt vasúti vagonok jó pénz hoztak a kereskedőknek. Egy 20-22 tonnás vagont 200-300 ezer forintért vagy még kevesebbért meg lehetett venni, miközben az alapanyaghiánnyal küzdő magyar és külföldi kohászati társaságok az ócskavasért ennél lényegesen többet fizettek.

A kétezer leselejtezett vasúti kocsi ügyében azután indított nyomozást a rendőrség, hogy Szép Béla szocialista országgyűlési képviselő feljelentést tett a Legfőbb Ügyészségen. A politikus figyelmét az keltette fel, hogy a MÁV Cargo árufuvarozási korlátozást vezetett be Záhony térségére 2007. március 1-jétől. A képviselő kíváncsi volt a rendelkezés okára, és ekkor derült ki, hogy nincs elég kocsi, ugyanis a vállalat korábban kétezer vasúti kocsi selejtezéséről döntött.

A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) kedden közleményben tudatta, hogy különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés ügyében nyomoz. A rendőrök gyanúsítottként hallgattak ki egy 44 és egy 57 éves budapesti, valamint egy 63 éves szolnoki férfit, valamint kezdeményezték előzetes letartóztatásukat. Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke szerint az egyik érintett a MÁV Cargo Zrt. vezetője, a Magyar Rádió úgy tudja, hogy Kovács Imréről, a MÁV Cargo vezérigazgatójáról van szó.

A MÁV Cargo rendkívüli közgyűlése Völgyi Miklóst, a MÁV Cargo Zrt. kereskedelmi igazgatóját bízta meg a cég vezérigazgatói feladatainak ellátásával - közölte a MÁV Zrt. szerdán. A közgyűlés határozata szerint Völgyi vezérigazgatói megbízása 2008. szeptember 2-tól 2008. december 31-ig szól.