A mozdonyvezetőt gyanúsítják a monorierdői tragédia ügyében

Vágólapra másolva!
Halált okozó veszélyeztetéssel gyanúsítják a monorierdői vonatbaleset ügyében a személyvonat vezetőjét. Október 6-án a személyvonat hátulról rohant bele egy InterCitybe, az ütközésben négyen meghaltak és többtucatnyian megsérültek. A személyvonat vezetője szerint ő nem felelős a balesetért, a rendőrség elsődleges szakértői véleményekre alapozza állítását.
Vágólapra másolva!

A rendőrség gyanúsítottként hallgatta ki a monorierdői vonatbaleset ügyében a személyvonat vezetőjét. A mozdonyvezető a rendőrség szerint megalapozottan gyanúsítható kettőnél több ember halálát okozó vasúti közlekedés veszélyeztetésével. Ez a vétség kettőtől nyolc évig terjedő börtönnnel sújtható - közölte a Pest megyei rendőrség közlekedésrendészeti osztályának vezetője, Török Csaba.

Az október 6-án történt vasúti katasztrófában négyen vesztették életüket, és többtucatnyi utas megsérült. Egy személyvonat rohant bele az állomásnál álló InterCitybe.

A súlyos baleset miatt még aznap lemondott Szabó Pál közlekedési miniszter, valamint Kamarás Miklós, a MÁV igazgatóságának elnöke. Az eset után a MÁV vezérigazgatója is le akart mondani, de az ő távozását a miniszterelnök nem fogadta el.

A rendőrség a mozdonyvezető elleni gyanút az elsődleges igazságügyi szakértői véleményekre alapozza, de még folynak a szakértői vizsgálatok. A rendőrök remélik, hogy még az idén le tudják zárni a nyomozást a baleset ügyében, azaz befejeződik a biztosítóberendezések, az érintett vasúti dolgozók tevékenységének vizsgálata, valamint a vasútgépészeti vizsgálat.

A személyvonat vezetője nem tartja magát felelősnek a balesetért - mondta Török Csaba. Egyelőre a mozdonyvezető az egyetlen gyanúsított a vasúti tragédia ügyében.

A katasztrófát a MÁV is vizsgálta, a vasúttársaság jelentése ugyan még nem nyilvános, de a Népszabadság részleteket közölt belőle. E szerint a személyvonat vezetője okozhatta a balesetet azzal, hogy a megengedett sebesség hétszeresével, 15 kilométer per órás megengedett sebesség helyett 106 kilométeres sebességgel haladt.