A hétvégén végleg megnyitják a Szabadság hidat

Vágólapra másolva!
Szombaton a kerékpárosok, vasárnap az autósok is újra használatba vehetik a budapesti Szabadság-hidat, amelyet két éve zártak le felújítás miatt. A forgalom megnyitásával azonban nem sok dolog változik, a híd pesti oldalán ugyanis továbbra is szinte lehetetlen közlekedni a metróépítés miatt.
Vágólapra másolva!

A hétvégén visszaadják a forgalomnak a két éve felújítás miatt lezárt budapesti Szabadság hidat. Szombaton még csak gyalog és kerékpárral, vasárnap azonban már autóval is át lehet hajtani a hídon.

A Szabadság híd felújítását csütörtök este a díszkivilágítás ünnepélyes felkapcsolásával zárták le; ezt követően csak kisebb munkálatokat végeznek majd itt, ezek a forgalmat már nem zavarják. A közösségi közlekedés már korábban megindult a hídon: jár a 47-es és a 49-es villamos, a 15-ös autóbusz és a 83-as trolipótló autóbusz is.

Az autóforgalom visszaengedése ugyanakkor még nem jelent gyökeres változást a város közlekedésében, a híd pesti oldalán továbbra is korlátozásokra kell számítaniuk az autósoknak. A Vámház körúton és a Kálvin téren a 4-es metrót építik, ezért csak azoknak javasolják a megújult híd használatát, akik a pesti oldalon a híd közelébe tartanak, vagy onnan indulnak.

Az építkezések miatt pesten a hídról csak a Lónyai utcai kereszteződésig lehet eljutni, s onnan csak jobbra lehet kanyarodni. Az év végéig a Kálvin téren sem a Kiskörút, sem az Üllői út irányába nem lehet továbbhaladni, az alsó rakpartra és alsó rakpartról a kapcsolat közvetett módon lesz biztosított.

Két év, 5,6 milliárd forint

A Szabadság híd felújítását 2007. május 2-án kezdték el, az 5,6 milliárd forintos felújítást mintegy 2,5 milliárd forinttal támogatta az Európai Unió. A munkálatok során átépítették a közúti és a villamospályát, a járdákat, korrózióvédelemmel látták el a híd acélszerkezeti elemeit, kijavították a pilléreket, hídfőket, elvégezték a szükséges közmű-rekonstrukciót, továbbá pótolták a díszítőelemeket is.

A Szabadság híd 1896 októberében készült el, első névadója Ferenc József császár volt. A második világháború végén, 1945 januárjában az építményt felrobbantották, 1946 augusztus 20-ára állították helyre. A híd 1987 óta a világörökség része, legutóbb 1980-ban újították fel.