A bliccelőket zavarja a BKV kísérlete

Vágólapra másolva!
Új rendszerrel próbálkozik a BKV, hogy kiszűrje a buszokon bliccelőket. Keddtől több buszra csak az első ajtón lehet majd felszállni, ahol a buszvezetőnek vagy a kalauznak meg kell mutatni a buszjegyet. Akinek nincs jegye, 400 forintért vehet a buszon is. Leszállni csak a hátsó ajtókon lehet majd, az új rendet biztonsági őrök vigyázzák. Első nap a bliccelők méltatlankodtak, a fizető utasoknak nem volt problémája. A menetidő viszont öt perccel megnőtt.
Vágólapra másolva!

A buszjáratok egy részén új rendszert vezet be a BKV, kísérleti jelleggel mától egyes buszokra csak az első ajtónál lehet felszállni. Ott ellenőr áll majd, aki minden felszálló utas jegyét vagy bérletét megnézi. Akinek nincs jegye, 400 forintért vásárolhat a buszvezetőnél, az első időszakban ebbe a jegyellenőr is besegít. Az ilyen buszjáratokról a második és harmadik ajtón lehet leszállni, a BKV szerint arra biztonsági őrök figyelnek, hogy a hátsó ajtókon ne szálljon fel senki.

A kísérleti jelleggel bevezetett új rendszerben közlekedő buszokat a sárga menetrend-táblákról lehet felismerni. Jelenleg a 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon próbálkoznak az első ajtós felszállással. A további tervekről annyit lehet tudni, hogy a BKV összegzi a tapasztalatokat, és megvizsgálja, hogyan lehetne minél több járatra kiterjeszteni a jegyfelmutatós rendszert.

A próba célja a BKV szerint a "jegyellenőrzés hatékonyságának fokozása, a jegyekért és bérletekért nem fizetők kiszűrése, ezáltal a bliccelők által okozott károk csökkentése". A közlekedési társaság azt ígéri, mindent megtesz a zökkenőmentes átállásért, de az első napokban a reggeli és délutáni csúcsidőszakokban adódhatnak problémák. Az érintett buszok várhatóan többet állnak majd a megállókban.

Forrás: MTI

A fizető utasok többsége a BKV szóvivője, Szilágyi Károly szerint jól fogadta a kísérletet, a buszok érkezésekor már elővette a jegyét vagy bérletét. A bliccelők részéről volt kritika - fogalmazott a szóvivő. Az is kiderült, hogy a menetidő öt perccel megnőtt "azok miatt, akiknek nem volt jegyük vagy bérletük", de Szilágyi úgy vélte, a késlekedés rövidül majd, ha az utasok hozzászoktak a rendszerhez.