Kapkodás miatt szakadt az M3-asra a hídelem

Vágólapra másolva!
Gyorsabban kellett dolgozni a munkásoknak az M3-ason, mert a gerendák késve érkeztek meg, ezért szakadt az autópályára a hídelem június 21-én a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint. Nem volt megfelelő a gerenda dőlésszöge sem.
Vágólapra másolva!

A feszített munkatempó miatt törhetett el az a gerenda, amelyet június 21-én akartak beemelni az M3-M31-es autópálya gödöllői csomópontjánál épülő hídba - közölte szerdán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A gerendák beemelését nem tudták időben elkezdeni, mert azok két órás késéssel érkeztek. Ezért kellet gyorsabban dolgozni a munkásoknak. A gerendát ráadásul csak 5 százalékos szögben lehetett volna megdönteni, ezt az előírást azonban megszegték, ekkor repedt meg a gerenda.

A Független Hírügynökségnek korábban Juhász Péter, a gerendát készítő cég vezérigazgatója azt mondta, hogy nem az ő hibájukból történt a baleset. Szerinte csak a szállítók, vagy a szerelők hibázhattak. Ha a gerendákat rendeltetésszerűen szállítják, és emelik a helyére, akkor kizárt, hogy eltörnek.

A 28,8 méter hosszú 26 tonnás elemek a saját súlyuk sokszorosát elbírják, ám elég csak oldalra fordítani azokat, és eltörnek, mert az alsó feszítő erő meggörbíti a vasbeton gerendát - mondta Juhász Péter.

A baleset június 21-én hajnalban, öt óra körül történt. A hídelem az M3-autópályára zuhant a gödöllői lehajtó átépítésénél. A sztrádára esett szerkezet miatt a sztrádaszakaszt lezárták, az autósokat mindkét irányban elterelték. A balesetben egy munkás könnyebb sérüléseket szenvedett. A csomópont zárva volt az átépítés miatt, ezért nem történt súlyosabb baleset.