Vizsgálatot indít a beomlott M6-os miatt a fejlesztési minisztérium

Vágólapra másolva!
Vizsgálja a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium, hogy miért szakadt be az M6-os autópálya burkolata. Megkezdik a PPP, azaz a közszféra és magántőke együttműködésével létrejött szerződések teljes átvilágítását is, mert a minisztérium szerint azok az állam számára előnytelenek.
Vágólapra másolva!

A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium átfogó vizsgálatot indít annak kiderítésére, miért szakadt be az M6-os autópálya vasárnap a Tolna megyei Tengelic közelében. Az autópálya Dunaújváros-Szekszárd szakaszán a vasárnapi vihar következtében a jobbpálya leállósávja mintegy 30 méter hosszban sérült, egyes helyeken beszakadt.

Mivel az M6-os Dunaújváros és Szekszárd közötti szakasza PPP konstrukcióban, azaz a köz- és magánszféra partnersége keretében épült meg, ezért a minisztérium szerint az építés mellett az üzemeltetés-fenntartás is a magánpartner feladata. A szükségessé váló karbantartási munkák elvégzéséért tehát a koncessziós időszak alatt az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. felel - áll a minisztérium MTI-hez eljuttatott közleményében.

A tájékoztató kitér arra, hogy az ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság bocsátotta ki az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd szakaszára. A minisztérium közleménye szerint a "hatóságra vélhetően jelentős szocialista politikai nyomás feszült". Az állam számára előnytelen szerződésben szerepel bizonyos vis maior esemény is, amikor a helyreállítás értékének biztosítás feletti részét az állam fizeti meg az adófizetők pénzéből. Ezért a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium megkezdi a PPP szerződések teljes átvilágítását - tudatta Arzt Gergely sajtóreferens.

Az M6-os autópályán a forgalom sebességkorlátozás mellett és egy sávban hétfő délután megindult. A helyreállítás időpontja viszont még nem ismert - derült ki a minisztérium tájékoztatásából.