Vizsgálódik a BKV a nyitott ajtóval száguldó metrókocsi miatt

Vágólapra másolva!
Vizsgálatot indított a BKV vezérigazgatója, miután pénteken nyitott ajtókkal tett meg Budapesten a 3-as metró egyik kocsija egy megállót a Ferenc körút és a Klinikák között. A közlekedési vállalat szerint az eddigi információk alapján a metróvezető nem hibázott, egy kijelző ugyanis azt mutatta, hogy az ajtó zárva van.
Vágólapra másolva!

Egy utas készített videofelvételt arról, hogy 3-as metró egyik kocsija még zárt ajtókkal érkezett a Ferenc körúti állomásra, azonban onnan már úgy indult el, hogy az utolsó kocsi ajtói nyitva voltak. A felvételt a bkvfigyelo.hu című internetes oldal közölte. A BKV az eset kapcsán a Független Hírügynökséget úgy tájékoztatta, hogy a problémát egy hibás alkatrész okozta, amely olyan jelzést adott a metró vezetőjének, hogy a jármű indítható, mert az ajtók zárva vannak. A gondot okozó hibás alkatrészt a BKV szakemberei megtalálták, a társaság vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el az ügyben, ami még nem zárult le.

Az interneten több helyen is közzétett - és az esetet megörökítő - videofelvétel kapcsán a BKV azt közölte, hogy azon látható, hogy a szerelvényen már induláskor nyitottak voltak az ajtók, így azoknak nekitámaszkodni nem lehetett menet közben. Az ajtók egyébként menet közben nem nyílhatnak ki, mert reteszeléssel vannak biztosítva. A metróvezetőt a felvétel szerint haladás közben, már a fékezési szakaszban, az állomásra való beérkezéskor figyelmeztették a nyitott ajtókra, amiről jól hallhatóan azonnal érdeklődött is. Mindezt a szerelvényeken alkalmazott adatrögzítő berendezés is bizonyítja. A szerelvény automata üzemmódban közlekedett, ekkor a járművezető feladata az ajtó nyitása, csukása és a szerelvény indítása. A meghibásodott alkatrész azonban olyan jelzést adott, hogy az ajtók zárva vannak, ezért indította el a járművet.

A BKV szerint mivel a metró utolsó kocsija körülbelül 120 méterre van a vezetőfülkétől, így a vezető a meghibásodást szabad szemmel nem láthatta, és amint értesítést kapott a hibáról, bevezette a szerelvényt a következő állomásra. Ezután az utasokat kiszállította, és az üres szerelvénnyel a járműtelepre, műszaki vizsgálatra ment.

A felvétel a nyitott ajtóval száguldó metrókocsiról

A metrószerelvények forgalomba állása, a járművek átvétele előtt egyébként minden nap megtörténik a műszaki ellenőrzés. Ezenfelül szakemberek egyhetes-tíznapos ciklusok szerint az ajtókat is ellenőrzik. Bár ezek a típusú metrószerelvények már több mint 30 éve vannak üzemben, a karbantartásuk olyan ciklusrend szerint történik, amely biztosítja az elvárt biztonságos üzemeltetést. Ebben az esetben tehát egyértelműen egyedi hibáról volt szó - tájékoztatott a BKV.