Az ombudsman szerint nincs olyan szervezet, amely kivizsgálná a parkolási társaságok fizetési felszólításaival kapcsolatos panaszokat. Szabó Máté egy állampolgár bejelentése alapján indított vizsgálatot. A panaszos azt nehezményezte, hogy kérelme megjárta már a parkolási társaságot, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét, Budapest Főváros Önkormányzatát, Budapest I. kerület Önkormányzatát, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot, és mindegyik elutasította kérelmét, vagy áttette a szerinte hatáskörrel rendelkező szervhez.
Szabó Máté vizsgálata szerint nem létezik jogszabály, amely a fizetési felszólításokkal kapcsolatos panaszok kivizsgálásának rendjét meghatározná. Nincs szabályozva, hogy melyik szervnek és mennyi időn belül kell döntenie, pedig a parkolási társaságok az önkormányzatok által átadott feladatokat látnak el. Az ombudsman ezért felkérte a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy kezdeményezze a keret- és részletszabályok kidolgozását.
Az ombudsman közleményében kifejtette azt is, hogy a parkolási társaságoknak gondoskodniuk kell a parkolójegy-automaták megfelelő működéséről, a várakozóhelyek tisztaságáról és minden másról, ami ahhoz szükséges, hogy az autós a pénzéért élhessen a parkolás szolgáltatásával. Az ombudsman szerint azonban az sincs egyértelműen szabályozva, hogy kinek kell eltakarítania a havat a fizető parkolóhelyekről. Szabó Máté azt is megállapította, hogy az ügyfélbarát működéshez hozzátartozna, hogy az automatáknál bankjegyekkel is lehessen fizetni, illetve, hogy a gépek elfogadják a forgalomban lévő pénzérméket.